För impregnering tvättprogram utan sköljning

Hej,
Jag tycker inte jag får till så bra impregneringsresultat med min tvättmaskin. Har inte lyckats hitta något program utan sköljning. Någon som känner igen? Hur har du löst det? Softner program på engelska på instruktionen. Tvättmaskiner är ju väldigt olika. Jag har en Electrolux om det hjälper.

Extra förtvätt? Blötläggning? Alla maskiner har olika funktioner. Har du läst din maskins instruktionsbok?
Typskylten utanpå maskinens baksida, säger oftast vilken bruksanvisning du bör söka.
Annars kan man passa maskinen och efter förtvätt med impregnering vrida reglaget till stopp samt ta ut plaggen och låta dem dropptorka.
go tur

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Gör inte samma miss som mig. Hällde i vätskan och valde sen tvättprogram utan att tänka på att det första maskinen gör är att tömma ur eventuellt slaskvatten...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips