flyga med gas

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
O, nej! Vad vore livet om man inte får elda på diskussioner i forum och driva sina teser in i förbannelse?
Undrar förresten vad som är bästa att flyga i - stövlar eller kängor?

Ska man flyga långt så ska man kanske ha moon-boots

tecnica_moon-boots_dunkel-blau_dark-blue.jpg

Själv tycker jag att man borde skjuta alla vargar på flygplatserna.
Dessutom borde flygplanen ha skädda istället för roder, annars är de inte lättpackade.
Den operationen måste givetvis ske med en rejält stor kniv.

Jag gillar inte heller insinuationen längre upp om att det skulle vara farligt att flyga med handgranater i bagaget.
Jag vill inte gå så långt som att säga att det i vissa fall är farligare att flyga utan handgranater än utan. Eller förresten, det vill jag ju visst säga.

Är man rädd för att nån terrorist ska ha med sig en bomb på planet rekommenderas att man själv tar med sig en bomb. Risken att det skulle finnas två bomber med på samma plan är nämligen så himla liten så den finns nästan inte.

Graylingman: Exakt! Så nästa gång jag ska flyga ska jag se till att ha med mig Elvis, flyga i ett randigt plan samt ha en manlig flygvärdinna som inte är gay. Den sannolikheten är så låg att det omöjligt kan finnas någon osannolikhet kvar för min gasflaska att explodera på.

Graylingman: Exakt! Så nästa gång jag ska flyga ska jag se till att ha med mig Elvis, flyga i ett randigt plan samt ha en manlig flygvärdinna som inte är gay. Den sannolikheten är så låg att det omöjligt kan finnas någon osannolikhet kvar för min gasflaska att explodera på.

Eftersom denna flygning sannolikt inte kommer att inträffa så kommer du inte heller fram till din tänkta destination och då är ju syftet med själva resan förlorat eller?

;-)

/Patrik

Om du säker får du se trådar som tydligt talar om att det är förbjudet och varför det är farligt och förbjudet. Vill du vara säker på att landa på avsedd plats med helt flygplan bör du köpa gas efter du landat.

/Patrik

Alltså (för att återställa allvaret), KAN man ens ta med gasburkar på flyget?

Jag flyger ju aldrig själv, utan tar tåget, och förra året fick jag en otrevlig överaskning
när jag skulle till Skottland. Man får nämligen inte ha gas med på Eurostar - jag gissar att
det inte beror på tryckfaran utan på samma orsaker som att det inte finns papperskorgar på St. Pancras eller inom flera kvarter därifrån. Mina burkar upptäcktes när man scannade min ryggsäck.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips