flugbindning, krokar, material mm

ja så mycket mer än.....

Till att ha rotat fram två gamla städ verktyg lite material så får man väl säga att man fortfarande är i planeringstadiet...
Har bokat flugfiske resa till laisälven nästa år så att binda flugor till den resan är målet.

Sen undrar jag om det lönar sig att köpa flugmaterial kit för runt ca 600 kr lr om man ska försöka plocka ihop det som behövs påse för påse....känns lite puh att komma igång.
 
Re: ja så mycket mer än.....

fizzka; sa:
Till att ha rotat fram två gamla städ verktyg lite material så får man väl säga att man fortfarande är i planeringstadiet...
Har bokat flugfiske resa till laisälven nästa år så att binda flugor till den resan är målet.

Sen undrar jag om det lönar sig att köpa flugmaterial kit för runt ca 600 kr lr om man ska försöka plocka ihop det som behövs påse för påse....känns lite puh att komma igång.

Jag skulle inte rekomendera någon att köpa ett färdigt kit för 600:-. Min rekomendation är att bestämma vilka flugor du skall binda och sedan gå ner till någon seriös handlare och få utplockat det du behöver. Ofta så kan en duktig handlare hjälpa dig att plocka ut material som går att använda till många olika flugor. I start skedet så skall man nog inte köpa via Internet då man inte har tillräcklig materialkunskap för att veta vad man behöver.

Om du talar om vart du bor så kan säkert någon hjälpa dig att hitta en seriös handlare i ditt närområde.

/Skitfiske på er
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Robert Karlsson Flugbindning... Fiske 5
Göran C Flugbindning. Fiske 58
bllbll flugbindning Fiske 2
dePaul Krokar av märket Fiske 30
ommadawn Böja krokar ? Fiske 5
storfiskarn? Hullingfria krokar? Fiske 7
fiskemupp andas material på overallen? Fiske 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.