Flera kartor???

Går det att lägga in flera kartor som man kan växla mellan på kortet till en eTrex Legend HCx?

Jag har i bil GPSn både CN och FriPro och kan enkelt välja om FriPro ska visas eller inte. Nu tänkte jag göra samma sak på skogs GPSn men med FriPro och ett sjökort.

Men jag får det inte att fungera. skillnaden är ju på att nüvin ligger en karta i internminnet och den andra på kortet, men här måste båda ligga på kortet.

Ibasto

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag

ställde samma fråga i en tidigare tråd och fick bra svar. Förstår du inte min instruktion nedan så kan du söka upp den gamla tråden.

När du har kartbilden uppe trycker du på menyknappen dvs den nedersta på vänster sida.

Du får upp ett fönster med många val. Välj Setup Map med joysticken och i nästa fönster ser du en list överst där du väljer ikonen I = Information

Tryck återigen på menyknappen nu kan du välja att visa alla kartor eller att dölja alla respektive visa de som finns nedladdade på minneskortet. Om flera är valda att visas så har CityNavigator prioritet.

Alltså måste CityNavigator döljas för att FriPro skall visas.

Tillbaks till kartfönstret med bläddraknappen.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips