Fjällräven-lagning i sthlm?

Halloj, jag har lyckats riva upp en fjällräven dunjacka lite grann, den har fått en reva som är ett par centimeter stor bara i diameter. Efter att ha letat ett tag efter reparationsmetoder så verkar det finnas lagningar som man själv kan köpa, eller så kan man lämna in jackan. Problemet är att Naturkompaniet har slutat att sälja sådana här lagningar. Man kan heller inte lämna in jackan hos dem längre. Fjällrävens huvudkontor har stängt t.o.m. måndag, om jag inte har fått tag på någon annan lösning då så hör jag av mig till dem. Men känner någon till en affär som säljer sådana här lagningar alternativt tar in och lagar jackan?

Jag pratade idag med Fjällräven, som hänvisade mig till Naturkompaniet, som i sin tur hänvisade mig till Fjällrävens reklameringsavdelning, men där fick jag inte mycket hjälp... hon visste inte något om lagningskit och verkade inte ha någon bra idé hur jag skulle fixa till revan.. ska man bara sy ihop den? Hon trodde inte man kunde limma... dock föreslog hon att jag skulle ta extra tyg från en påse som jag fick när jag köpte jackan (samma material som jackan är gjord av) men jag vet inte vad jag skulle ha det till eftersom det inte är något stort hål utan bara en reva... :S

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Att sy ihop den låter ju som den logiska saken att göra. Sy i fiskbensmönster, upp genom tyget några millimeter från revan, ner genom revan och sedan upp på andra sidan, så skad et nog gå bra, och bli hyfsat snyggt också. Tänk dig att tråden ska gå som skosnören i ett par löparskor.

Tack för svar! Dock har min pappa väldigt svårt att tro att man ska sy den... någon som vet om lim skulle funka bra? För då känns ju nån sorts lagningsgrej rimlig..

Hur snyggt det blir vet jag inte, men jag skulle nog limma kanterna med typ superlim innan jag syr, så att de inte repar upp sig.

Vill du limma funkar säkert kontaktlim bra.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips