Fjällräven Eco Trail dragkedje problem.

Hej!

Köpte en Fjällräven Eco Trail jacka på Ebay för kanonpriset 1400. Super nöjd med jackan, använt den sommar, höst och nu har jag den varje dag när jag åker skoter.
Nu har dragkedjan börjat glappa så hela undre magdelen öppnas (vilket är liiite jobbigt mitt i en snöskotertur). Dragkedjan på vänstra fickan har också gått sönder så det inte går att stänga den, ventilation igenom fickan så det drar in där också..
Det är YYK dragkedjor som ska vara super bra men det här är ju jävligt dåligt..
Måste jag lämna in jackan på reparation och vad kan det då kosta?
Har någon annan samma erfarenheten med Eco Trail jackan?
Är det möjligt att jackan är fejk? (har varit och jämfört i affär och inte hittat några skillnader)

Tack för svar!

Original heter dragkedjorna YKK så du har kanske blivit pålurad en kopia... Du har just upptäckt varför man inte skall köpa jackor utan slejf och varför man skall köpa i butik med garanti (då det mesta är dålig kvalitet idag trots skyhöga priser).

Byte av dragkedjor är å andra sidan ett jobb som är billigt att få gjort men jackan blir ju inte bättre konstruerad för det. Nästa gång dragkedjan pajar är du oskyddad igen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips