Fjällräven Eco Trail dragkedje problem.

Hej!

Köpte en Fjällräven Eco Trail jacka på Ebay för kanonpriset 1400. Super nöjd med jackan, använt den sommar, höst och nu har jag den varje dag när jag åker skoter.
Nu har dragkedjan börjat glappa så hela undre magdelen öppnas (vilket är liiite jobbigt mitt i en snöskotertur). Dragkedjan på vänstra fickan har också gått sönder så det inte går att stänga den, ventilation igenom fickan så det drar in där också..
Det är YYK dragkedjor som ska vara super bra men det här är ju jävligt dåligt..
Måste jag lämna in jackan på reparation och vad kan det då kosta?
Har någon annan samma erfarenheten med Eco Trail jackan?
Är det möjligt att jackan är fejk? (har varit och jämfört i affär och inte hittat några skillnader)

Tack för svar!

Original heter dragkedjorna YKK så du har kanske blivit pålurad en kopia... Du har just upptäckt varför man inte skall köpa jackor utan slejf och varför man skall köpa i butik med garanti (då det mesta är dålig kvalitet idag trots skyhöga priser).

Byte av dragkedjor är å andra sidan ett jobb som är billigt att få gjort men jackan blir ju inte bättre konstruerad för det. Nästa gång dragkedjan pajar är du oskyddad igen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips