Fjällräven Keb

Hej, tänkte höra om det bara är jag som känner att Fjällrävens kvalité har försämrats på senare tid!? Jag är otroligt missnöjd med mina 2!!!! par Fjällräven Keb Gaiter trouser som inte ens är ett år än, och bägge har släppt i sömmar och slitits ut i mellan benen.. Första paret, dom gröna köpte jag i Augusti förra året, dom var utslitna innan december. Jag tänkte att jag kanske bara hade lyckats att få tag i ett "måndags ex" så jag gav dom en chans till, men nu ser jag på mitt andra par på mindre än ett år att dom har redan börjat på att slitas ut på samma ställe. Det är ju ändå dyra plagg (2300,-) så man vill ju att dom åtminstone ska hålla ett år.

DSC_3837.jpg
DSC_3838.jpg
DSC_3839.jpg
 
Mycket tråkigt!
Tycker du ska kontakta Fjällräven och även skicka denna länk till dom.

Har själv ingen Fjällräven-produkt, men mina gamla Klättermusen Gere bara går och går utan tecken till nämnvärt slitage.
 
Primus har en kille som aktivt skriver här på forumet om och han tar del av kritiska synpunker eller frågor. Fjällräven har inga sådana representanter synliga ty de ligger i sitt gryt och trycker till faran är över...

Märkligt nog ingår de båda i samma Fenix koncern.
 
På mina abisko zip off byxor(två år) så släppte tråden bakom ändan under första vandringen, det troligtvis pga att jag suttit mot/på en del stenar...men det ska en byxa hålla tycker jag.
Förstärkte det när jag kom hem, sedan dess inga problem på den fronten...fram tills metallknappen slets lös, och det var Inte pga av för stor mage!
 
Samma här!

Köpte ett par Keb Gaiter Trousers och sömmen i grenen gav sig efter bara några dagar.
Trots väldigt milt användande.
Var dock inga problem att reklamera och byxorna är nu inne hos fjällräven på reparation.
Tråkigt på så här dyra byxor, men reklamationen har gått smidigt än så länge iaf. Jag hoppas bara att dom skickas tillbaka snabbt också.
 
Jag fick också problem med sömmen i grenen på mina Keb Trousers efter en veckas vandring förra året. Lämnade in dem på Naturkompaniet som ordnade med reparation. Enkel och smidig hantering, men jag tycker som ni andra att det inte ens borde hända efter så kort användning.
 
Mina Keb Gaiter-byxor har varit inne på lagning tre gånger. Ventilationsluckorna på båda sidor var det första som gav med sig (inte använt mig av dom sen dess). Sen ett hål i stretchtyget vid ryggslutet som jag är osäker på hur den uppstod. Och senast gick sömmarna i grenen upp.

Naturkompaniet har alltid varit bra att ha att göra med och vid första lagningen åtgärdade dom problemet under dagen. Vid det andra tillfället antar jag att det hålet berodde på mig, men jag hörde ändå av mig till Fjällräven och bad om en bit stretchtyg som dom skickade kostnadsfritt. Tredje tillfället lämnade jag bara in byxorna till en sömmerska.
 
Senast ändrad:
Märklig variation på kvalitet

Både uselt och konstigt att det varier så på kvalitén. Jag har ett par Vidda Pro och nån byxa som heter Nils, den sistnämnda gillar jag inte, men båda har hållit riktigt bra. Förvisso igen fjällvandring än, men väldigt många dagars nötande. Blir ingen Keb-byxa för min del, utan fler Vidda. Jag har köpt en Lappland-jacket, jaktversionen av Keb-jacket, får hoppas att den är bra.

Keb måste vara sydd i annan fabrik med sämre tråd.
 
Jag har kört med kebbrallan sedan den kom ut...har inte haft detta problem, och jag är en tjockis som automatiskt får häng på byxorna som sträcker grensömmen extra mycket;)

Verkar som kvalitén har gått ner med nyare generationer av byxan.
 
Detta är ett välkänt problem. Under en vinterkurs i överlevnadssällskapets regi gick tre par fjällrävenbyxor sönder i grenen på en vecka!

Men men, det kanske blir så när man satsar hellre glättiga produktkataloger och modekläder.
 
Jag har ett par Vidda Pro och nån byxa som heter Nils, den sistnämnda gillar jag inte, men båda har hållit riktigt bra.

Varför gillar du inte "Nils"? Jag har haft ett par "Vidda Pro" och har nu ett par "Barents Pro" men är less på alla fickor som jag ändå inte använder. De senare har klarat av nästan dagligt användande i två eller tre år nu. Det brukar vara bensluten som stryker med först så jag väljer rålängd när jag kan.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jjohan Bättre byxor än Fjällräven KEB? Kläder 19
triptrapp Fjällräven keb expedition down jacket Kläder 0
triptrapp Fjällräven keb touring padded trousers Kläder 0
FruNalleman Fjällräven Keb byxor - hållbarhet? Kläder 13
J-r Fjällräven keb byxor Kläder 9
haiwa fjällräven keb trousers Kläder 3
plutosmoon Skaljacka eller fjällräven keb jacka? Kläder 5
fredrik.jansson89_gmail.com Fjällräven Keb eco-shell Kläder 12
nicko_ Softshell Tierra Off-course pants eller Fjällräven Keb trousers? Kläder 6
AXLSN Fjällräven keb eco-shell trousers Kläder 0
Riddleo Fjällräven Keb Jacket Kläder 2
fjording Fjällräven Keb Gaiter Trousers? Kläder 13
Schneeberger Fjällräven Keb jacka Kläder 8
Dalla Vilken jacka från Fjällräven? Kläder 3
museo12 Tjockare alternativ till Fjällräven high coast-byxor? Kläder 0
Valpish Hjälp med att identifiera fjällräven fleece Kläder 0
RolandF skillnad mellan Yupik resp Nuuk parkas från fjällräven? Kläder 3
evinrude Byxor för vandring, fjällräven lundhags el annat, tips? Kläder 19
Nåman Bristande kvalitet Fjällräven G-100 Kläder 47
Ante50 Fjällräven Eco Shell Kvalitet Kläder 3
axed Fjällräven Övik Eco-Shell Jacket Kläder 0
triptrapp Fjällräven bergtagen underställ Kläder 3
Ldf Fjällräven Vidda Pro Jacket Kläder 2
Ldf Såg för tur/camping. Gärna kompatibel med yx-fickan på fjällräven vidda pro. Kläder 1
kungjohan Friluftsbyxor billiga eller fjällräven/lundhags? Kläder 3
m490c Fjällräven Bergtagen Eco shell Kläder 9
godzilla43 Vintage herrar Fjällräven läderjacka Kläder 6
oloeve Fjällräven Gaiter trousers no.1, erfarenheter? Kläder 7
Schneeberger Fjällräven Bergtagen EcoShell? Kläder 0
lollol Vilken jacka är detta (fjällräven)? Kläder 9
Smogz Fjällräven trecking tights Kläder 3
andersmossing Alternativ till Fjällräven Greenland Kläder 43
Davva2 Hur avgöra om en Fjällräven Expedition är en kopia Kläder 6
vandrafjäll Vilken fjällräven jacka är det ? Kläder 8
Rejk Fjällräven Eco Trail dragkedje problem. Kläder 1
85662 Pris för lagning av kläder hos Fjällräven? Kläder 2
marr Fjällräven byxor med rålängd? Kläder 4
erephus Motsatt alternativ till Fjällräven Vidda - G1000 Kläder 9
Micro553 Arcteryx Alpha Fl, Beta ZT eller Lyngen eller Fjällräven Kläder 6
Gråbuse Fjällräven Hydratic-material? Något att ha? Kläder 2
Micro553 Fjällräven ECO Shell Jacket eller andra alternativ Kläder 4
rJohansson Lundhags Traverse Pant eller Fjällräven? Kläder 22
Hutterstrom Fjällräven Greenland Winter på sommaren? Kläder 15
fjording Vinterparka: Fjällräven Kyl (eller Canada Goose) Kläder 1
Topi Fjällräven Älv knickers – svarta stl 48 Kläder 16
Lumberjack92 Skaljacka, Fjällräven Eco Trail? Kläder 7
Karolina P Fjällräven Greenland Parka (w) Kläder 4
niklas_axelsson Fjällräven Numbers Kläder 19
grodanbolle Byxor i stretsch (fjällräven kalfjäll) Kläder 7
FruNalleman Erfarenheter av Fjällräven? Kvalitet? Kläder 8

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...