Fjällräven gyro, vart gömmer dom sig?

Smart att sy på hällor på packsäcken.
Tänkte själv sy om min helt så den blev som haglöfs packsäck men köpte istället en fjällräven vardags duffel 30 och tycker det fungerar kalas.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Tack för trevlig läsning i tråden.

Ramlade över vad jag tror är en Raven med gyroram med rakt överrör från 70-talet på loppis igår med packsäck, och kunde inte cykla hemåt utan den. Enligt bild nere till höger i inlägg #168 verkar packsäcken vara tänkt att sätta under huvudsäcken men det verkar inte optimalt med de remmar som satt på säcken när jag köpte den. Det är inga hällor eller axelremmar på packpåsen. Se bilder nedan. Har ni tips om hur jag kan använda packsäcken?

Funderar på att försöka hänga den nedtill i separata remmar och sy på hällor så att den inte kommer på glid när man vandrar passerar videsnår och annat ställer ned säcken på backen etc.

Kul med alla tipsen.

Thure

20250125_143405.jpg

20250125_143323.jpg

Senast ändrad:
Jag fick en gyro till skänks. Tänkte använda ramen till en ny ryggsäck. Säcken minskade jag ner lite till frugan, hon gillar inte ramryggsäckar.

Bilagor

• IMG_4858.jpeg
    IMG_4858.jpeg
    1.2 MB · Visningar: 60
  • IMG_4859.jpeg
    IMG_4859.jpeg
    1.5 MB · Visningar: 58
  • IMG_4860.jpeg
    IMG_4860.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 57
  • IMG_4862.jpeg
    IMG_4862.jpeg