Fjällräven gyro, vart gömmer dom sig?

Jag har bekanta som fått hålen argonsvetsade och omborrade men samtliga har brukat originalpinnarna. Al mot al är nog bättre än al mot Fe.
 
Jag är med på argumentet.
Jag tror att det nöts upp därför att det glappar lite då det inte är stumt från början sidleds,det borde bli avsevärt bättre om man shimsar maximalt med extra brickor och en kraftigare nyckelring,jag kör nog på det.
 

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Vanliga nyckelringar är nog för grova, men söker du i en välsorterad sportfiskebutik kan du säkert hitta rf fjäderringar av lämplig storlek.
 
Tror jag betalade nåt sådant också. Det där med toppstramarna blev jag aldrig klok på. Hur gjorde du? Bilder?
Bandet är där som behövs, sen behöver man komplettera med ett till band som har dubbeljustering eller enkel med en sliplock och ytterligare en sliplock för att fästa i ram. Jag frågade fjällräven om de hade även denna,då den faktiskt satt original på de sista ryggsäckarna tind och juvas men tyvärr inte.
 
Även jag har uppdaterat axelremmar samt avbärarbältet . Jag tycker dock att det nya avbärarbältet är i hårdaste laget och för kort i midjan.
 
Även jag har uppdaterat axelremmar samt avbärarbältet . Jag tycker dock att det nya avbärarbältet är i hårdaste laget och för kort i midjan.
Jag håller med lite i det,mitt original tind gyrobälte är nästan dubbelt så tjockt,fast kontra ett äldre är skillnaden inte så stor fast mycket hårdare,vilket kanske ger sig med tiden? Tycker ändå det är fantastiskt att det faktiskt går att köpa än idag,det är nog ingen jätteförtjänst åt fjällräven utan mer en serviceminded grej till sina trogna kunder för att de är ett seriöst svenskt företag!
 
Jag är med på argumentet.
Jag tror att det nöts upp därför att det glappar lite då det inte är stumt från början sidleds,det borde bli avsevärt bättre om man shimsar maximalt med extra brickor och en kraftigare nyckelring,jag kör nog på det.
I så fall, varför inte köra bult med låsmutter (och brickor)? Borde bli noll spel.

//J
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips