Fjällräven gyro, vart gömmer dom sig?

Jag har bekanta som fått hålen argonsvetsade och omborrade men samtliga har brukat originalpinnarna. Al mot al är nog bättre än al mot Fe.
 
Jag är med på argumentet.
Jag tror att det nöts upp därför att det glappar lite då det inte är stumt från början sidleds,det borde bli avsevärt bättre om man shimsar maximalt med extra brickor och en kraftigare nyckelring,jag kör nog på det.
 
Vanliga nyckelringar är nog för grova, men söker du i en välsorterad sportfiskebutik kan du säkert hitta rf fjäderringar av lämplig storlek.
 

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Tror jag betalade nåt sådant också. Det där med toppstramarna blev jag aldrig klok på. Hur gjorde du? Bilder?
Bandet är där som behövs, sen behöver man komplettera med ett till band som har dubbeljustering eller enkel med en sliplock och ytterligare en sliplock för att fästa i ram. Jag frågade fjällräven om de hade även denna,då den faktiskt satt original på de sista ryggsäckarna tind och juvas men tyvärr inte.
 
Även jag har uppdaterat axelremmar samt avbärarbältet . Jag tycker dock att det nya avbärarbältet är i hårdaste laget och för kort i midjan.
 
Även jag har uppdaterat axelremmar samt avbärarbältet . Jag tycker dock att det nya avbärarbältet är i hårdaste laget och för kort i midjan.
Jag håller med lite i det,mitt original tind gyrobälte är nästan dubbelt så tjockt,fast kontra ett äldre är skillnaden inte så stor fast mycket hårdare,vilket kanske ger sig med tiden? Tycker ändå det är fantastiskt att det faktiskt går att köpa än idag,det är nog ingen jätteförtjänst åt fjällräven utan mer en serviceminded grej till sina trogna kunder för att de är ett seriöst svenskt företag!
 
Jag är med på argumentet.
Jag tror att det nöts upp därför att det glappar lite då det inte är stumt från början sidleds,det borde bli avsevärt bättre om man shimsar maximalt med extra brickor och en kraftigare nyckelring,jag kör nog på det.
I så fall, varför inte köra bult med låsmutter (och brickor)? Borde bli noll spel.

//J
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips