Fjällräven gyro, vart gömmer dom sig?

Jag har bekanta som fått hålen argonsvetsade och omborrade men samtliga har brukat originalpinnarna. Al mot al är nog bättre än al mot Fe.
 
Jag är med på argumentet.
Jag tror att det nöts upp därför att det glappar lite då det inte är stumt från början sidleds,det borde bli avsevärt bättre om man shimsar maximalt med extra brickor och en kraftigare nyckelring,jag kör nog på det.
 

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Vanliga nyckelringar är nog för grova, men söker du i en välsorterad sportfiskebutik kan du säkert hitta rf fjäderringar av lämplig storlek.
 
Tror jag betalade nåt sådant också. Det där med toppstramarna blev jag aldrig klok på. Hur gjorde du? Bilder?
Bandet är där som behövs, sen behöver man komplettera med ett till band som har dubbeljustering eller enkel med en sliplock och ytterligare en sliplock för att fästa i ram. Jag frågade fjällräven om de hade även denna,då den faktiskt satt original på de sista ryggsäckarna tind och juvas men tyvärr inte.
 
Även jag har uppdaterat axelremmar samt avbärarbältet . Jag tycker dock att det nya avbärarbältet är i hårdaste laget och för kort i midjan.
 
Även jag har uppdaterat axelremmar samt avbärarbältet . Jag tycker dock att det nya avbärarbältet är i hårdaste laget och för kort i midjan.
Jag håller med lite i det,mitt original tind gyrobälte är nästan dubbelt så tjockt,fast kontra ett äldre är skillnaden inte så stor fast mycket hårdare,vilket kanske ger sig med tiden? Tycker ändå det är fantastiskt att det faktiskt går att köpa än idag,det är nog ingen jätteförtjänst åt fjällräven utan mer en serviceminded grej till sina trogna kunder för att de är ett seriöst svenskt företag!
 
Jag är med på argumentet.
Jag tror att det nöts upp därför att det glappar lite då det inte är stumt från början sidleds,det borde bli avsevärt bättre om man shimsar maximalt med extra brickor och en kraftigare nyckelring,jag kör nog på det.
I så fall, varför inte köra bult med låsmutter (och brickor)? Borde bli noll spel.

//J
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips