Fjällräven gyro, vart gömmer dom sig?

Jag har bekanta som fått hålen argonsvetsade och omborrade men samtliga har brukat originalpinnarna. Al mot al är nog bättre än al mot Fe.
 
Jag är med på argumentet.
Jag tror att det nöts upp därför att det glappar lite då det inte är stumt från början sidleds,det borde bli avsevärt bättre om man shimsar maximalt med extra brickor och en kraftigare nyckelring,jag kör nog på det.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Vanliga nyckelringar är nog för grova, men söker du i en välsorterad sportfiskebutik kan du säkert hitta rf fjäderringar av lämplig storlek.
 

avslutat250603

Avslutat
Hur mycket väger en vanlig allmän Gyro? Läst uppgifter om 2,2kg. Stämmer det med verkligheten? Å hur mycket väger en tom ram?
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Tror jag betalade nåt sådant också. Det där med toppstramarna blev jag aldrig klok på. Hur gjorde du? Bilder?
Bandet är där som behövs, sen behöver man komplettera med ett till band som har dubbeljustering eller enkel med en sliplock och ytterligare en sliplock för att fästa i ram. Jag frågade fjällräven om de hade även denna,då den faktiskt satt original på de sista ryggsäckarna tind och juvas men tyvärr inte.
 
Även jag har uppdaterat axelremmar samt avbärarbältet . Jag tycker dock att det nya avbärarbältet är i hårdaste laget och för kort i midjan.
 
Även jag har uppdaterat axelremmar samt avbärarbältet . Jag tycker dock att det nya avbärarbältet är i hårdaste laget och för kort i midjan.
Jag håller med lite i det,mitt original tind gyrobälte är nästan dubbelt så tjockt,fast kontra ett äldre är skillnaden inte så stor fast mycket hårdare,vilket kanske ger sig med tiden? Tycker ändå det är fantastiskt att det faktiskt går att köpa än idag,det är nog ingen jätteförtjänst åt fjällräven utan mer en serviceminded grej till sina trogna kunder för att de är ett seriöst svenskt företag!
 
Jag är med på argumentet.
Jag tror att det nöts upp därför att det glappar lite då det inte är stumt från början sidleds,det borde bli avsevärt bättre om man shimsar maximalt med extra brickor och en kraftigare nyckelring,jag kör nog på det.
I så fall, varför inte köra bult med låsmutter (och brickor)? Borde bli noll spel.

//J
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.