Fjällräven classic

Det var ganska enkelt att googla fram den infon: http://www.fjallraven.se/classic

Fjällräven Classic 2014 pågår från den 8:e till den 15:e augusti.
Intresset för Fjällräven Classic är stort och deltagarantalet är begränsat till 2000 personer fördelat på åtta startgrupper under tre dagar. Boka så snart du kan för att vara säker på att få en plats till årets arrangemang.
 
Biljetterna är redan slut till FC-14! Tog slut på knappt 1 timme. Dock hade det blivit massa fel så det släpptes lite mer efter ngr dagar. Vilket tog slut ganska snabbt med.

Går du med i deras forum kan du köpa biljetter av andra som redan köpt som får förhinder. Dock brukar det inte bli föresen 1månad - 1 vecka innan det går av staplen.

Gick själv förra året! Ngt jag verkligen rekommenderar!

Får du inte ngn biljett får du väl gå deras nya.. Fjällräven Classic Danmark..... ;)
 
Vad är grejen med Fjällräven Classic egentligen, ska man gå väldigt fort?
Är folk med för att vinna pris, eller för att man tycker väldigt mycket om att gå i fjällen i stora grupper?
 
Vad är grejen med Fjällräven Classic egentligen, ska man gå väldigt fort?

Är folk med för att vinna pris, eller för att man tycker väldigt mycket om att gå i fjällen i stora grupper?


För min del var det ett enkelt sätt att testa fjällvandring på under trivsamma former. Man går inte i stora grupper, bara för att det är mycket folk, utan man går tillsammans med de man vill gå med. Visst ser man folk hela tiden, men det är rejäla avstånd, så det tycker inte jag är något problem.

Första gången gick jag i sista startgruppen och såg knappt en människa mellan checkpointarna. Senaste gången gick jag i en tidig startgrupp, men gick större delen av vandringen själv, för jag ville det.
 
Vad är grejen med Fjällräven Classic egentligen, ska man gå väldigt fort?
Är folk med för att vinna pris, eller för att man tycker väldigt mycket om att gå i fjällen i stora grupper?

Det är väl ett bra arrangemang för flera grupper, de som vill tänja på gränserna och gå snabbt, de som vill möta många människor med samma intresse och nybörjare som vill ha ett stort mått av säkerhet på turen är ju några exempel på motivation som snabbt dyker upp i huvudet.

För den som inte gillar konceptet finns ju leden med lite folk 51 veckor om året och otaliga andra fjälleder att välja bland, lyckligtvis. :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.