Fjällräven classic 2009

Packningen 2009

Ryggsäcken är packad inför årets vandrings höjdpunkt “Fjällräven Classic”.

Ryggsäcken är en Haglöfs Ace L på 20L och 670g.

I Ryggsäcken finns följande:
Vandringsbyxor “Klättermusen Gere”
Regnjacka “Haglöfs Helum jacket” (Goretex)
Långärmad underställströja “no name”
Softshell jacka “Haglöfs”
Mössa “Icebreaker”
Buff
x-tra kalsong
x-tra kortärmad funktionströja
x-tra linersockar “Icebreaker”
Bars,Gel & sportdryck “Vitargo”
Compeed plåster & värktabletter
Vandrings stavar “Black Diamond Contour Elliptic Shock Trek Pole”

Vikt nästan exakt 5kg

Vid start har jag på mig:
Funktionströja kortärm
Shorts
Kalsong
“IceBreaker” liner sock + Medium sock
Vandrings skor “Salomon XA Pro 3D Ultra GTX”

Målet är att gå på under 36h alltså går jag i stort sett nonstop med endast korta pauser.

MVH
zzeezz

Mössa “Icebreaker”
Buff
x-tra kalsong

Vikt nästan exakt 5kg

Funktionströja kortärm
Shorts
Kalsong

Målet är att gå på under 36h alltså går jag i stort sett nonstop med endast korta pauser.

MVH
zzeezz

Lycka till Krister! Du kommer att vara i mål innan mig i alla fall :)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Imponerande!

Mössa “Icebreaker”
Buff
x-tra kalsong

Vikt nästan exakt 5kg

Funktionströja kortärm
Shorts
Kalsong

MVH
zzeezz

Jag undrar om jag ens skulle orka gå (med korta pauser) i 36 timmar öht ens om jag MÅSTE. Hur GÖR man?? (Utan att somna....)
Men lycka till! ;-)

Nja

många går riktigt snabbt i år. Men sista starten var ju 19:00 på Lördagen så visst måste det finnas några kvar, fast jag tror att de som vet med sig att de ska ta ett par dygn på sig ville starta så tidigt som möjligt. Men alla kan ju inte starta när de vill.
Nu kan jag se att det funnits löpare i alla startgrupper & inte bara i den första som jag trodde tidigare.
MVH
zzeezz

Det gick undan må jag säga. Hoppas inte alla går på i samma takt eftersom jag ska till alesjaure och göra reportage åt SVT på måndag :)

Hur gick det för er andra i tråden?
Själv gick jag med full packning och sov en natt och kom i mål på 36 timmar och 53 minuter. Känner mig helt klart nöjd med den tiden men blir ju lite nyfiken på hur det hade gått om jag ansträngt mig lite mer för att få ner vikten på ryggan. En del av vikten var kläder. Det var ju så sjukt varmt att jag gick i bara BH och shorts tillslut. Men jag har inga ambitioner att gå utan övernattningsgrejer, vill ha den tryggheten med mig att om jag blir trött så kan jag slå läger men jag skulle kunna tänka mig att gå tills jag bara inte orkar längre nästa gång istället för som nu slå läger på planerad plats.

En annan fråga någon som har de exakta avstånden mellan kontrollerna, de i passet stämmer ju inte. Jag lyckades komma ihåg att trycka på Lap-knappen på GPS-klockan mellan de först kontrollerna men sen glömde jag efter Singi.

Hur gick det för er andra i tråden?
Själv gick jag med full packning och sov en natt och kom i mål på 36 timmar och 53 minuter. Känner mig helt klart nöjd med den tiden men blir ju lite nyfiken på hur det hade gått om jag ansträngt mig lite mer för att få ner vikten på ryggan. En del av vikten var kläder. Det var ju så sjukt varmt att jag gick i bara BH och shorts tillslut. Men jag har inga ambitioner att gå utan övernattningsgrejer, vill ha den tryggheten med mig att om jag blir trött så kan jag slå läger men jag skulle kunna tänka mig att gå tills jag bara inte orkar längre nästa gång istället för som nu slå läger på planerad plats.

En annan fråga någon som har de exakta avstånden mellan kontrollerna, de i passet stämmer ju inte. Jag lyckades komma ihåg att trycka på Lap-knappen på GPS-klockan mellan de först kontrollerna men sen glömde jag efter Singi.

Bra jobbat, vägde du din ryggsäck? Tänkte satsa mer på tävlingsmomenten till nästan gång så de kan vara intressant att veta :)

Bra jobbat, vägde du din ryggsäck? Tänkte satsa mer på tävlingsmomenten till nästan gång så de kan vara intressant att veta :)

Den vägde in på hela 11,5 men då var ca 2 kg kläder jag skalade av mig i värmen samt att mobil och en jäkla tubost fick åka med, bara de väger ju nästan 400 gram till ;-) Tror jag kan skala ner packningen en hel del till.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips