Fjällmark Arctica ryggsäck - Synpunkter

Det finns inga dåliga frågor bara dåliga svar

[/QUOTE]....
Håll kvar tråden vid din ryggsäcksdisskusion.....du kräver att vi skall detaljnagelfara en säck som de flesta av oss aldrig sett i verkligheten.....intressant, men säcken verkar ointressant.....och om du nu provpackat dina prylar och pinaler samt matpåsen så kanske du kunde berätta vad som gör din nuvarand säck obra samt vad det är för fabrikat och modell......[/QUOTE]

Killen "kräver" ingenting.
Tänk om det är en skitbra rygga som säljs för en spottstyver. Det smartaste som finns är väl att fråga.

Jag hoppas du får svar från någon som testat ryggan. Kanske lär vi oss alla något nytt.
 
Tack för ännu ett svar från någon som har erfarenhet av Fjällmarks ryggsäckar ;)

Go lite 2, 50 liters kostar som billigast enligt Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=424216
1049 kr och Fjällmarks 50 liters kostar 785 kr. http://www.friluftsvaror.se/varor/kailua.htm

Så billigare är den inte.

Jag är nog mest sugen på en 60 liters.

http://www.gooutdoors.co.uk/rucksacks/backpacks/golite-jam-2-rucksack/HEROPMBAPA5264

Får väl anstränga dig lite mer än att gå till prisjakt. Det är ju bara svenska sajter. Rådet om begagnat marknaden är nog det bästa hittills.

Tycker du har en rätt konstig inställning, Att be folk om hjälp med en helt okänd produkt är sällan en bra inställning. Om du istället hade en kravspecifikation och en budget (eller bara maxpris) så hadedu säkert fått fler och bättre råd. Ju specifikare frågan är desto mer generella kommer svaren vara.
 
Pengar har jag gott om så det är inte det. Jag gillar dock att hitta prylar som är billigare men fortfarande bra. Skulle jag velat haft allmäna köpråd så hade jag bett om detta naturligtvis med
mina krav och förväntningar.

Jag vet att det inte är något känt märke men därmed inte sagt att det inte finns personer som har
erfarenheter om denna ryggsäck.

Men visst jag kanske har en konstig inställning som inte tar upp frågan om hur bra Lundhags V8 är egentligen ;)
 
Senast ändrad:
Läser svaren med förundran.

Har tankar på att köpa en Fjällmark ryggsäck. Enligt hemsidan så har
de aldrig fått någon reklamation på dessa Är det någon som provat att
vandra med denna ryggsäck och hur är den att bära och hur är kvalitén?

http://www.friluftsvaror.se/varor/kailua.htm

http://www.gooutdoors.co.uk/rucksacks/backpacks/golite-jam-2-rucksack/HEROPMBAPA5264

Får väl anstränga dig lite mer än att gå till prisjakt. Det är ju bara svenska sajter. Rådet om begagnat marknaden är nog det bästa hittills.

Tycker du har en rätt konstig inställning, Att be folk om hjälp med en helt okänd produkt är sällan en bra inställning. Om du istället hade en kravspecifikation och en budget (eller bara maxpris) så hadedu säkert fått fler och bättre råd. Ju specifikare frågan är desto mer generella kommer svaren vara.

En helt relevant fråga om det är någon som provat ryggan och hur kvaliteten. Det är väl därför som man skickar frågan på ett sånt här forum där det är friluftsmänniskor som kanske kan ge svar på det man undrar.
Om produkten är okänd för läsaren så är man väl inte tvungen att svara. Jag svarar visserligen inte på frågan heller men tycker det är dumt att klaga på frågan bara för att den inte passar det svar man vill ge.......

Stå på dig. Hellre fråga än att leva ett liv i okunnighet.
 
Testat fjällmarks!

Försökte också läsa mig till om någon testat fjällmarks ryggsäckar och detta forum var det närmaste jag kunde hitta, men det gav ju inga svar. Jag som normalt i stort sett enbart köper profilutrustning vågade mig ändå på att köpa en Vinsent 80+10 l inför vår fjällvandring för någon vecka sedan.
Vi vandrade Storulvån-Blåhammaren-Sylarna-Gåsen-Storulvån och var ute i fem dagar och bodde i tält som jag bar med. Började med 20 kg som blev 18,5 kg när jag vägde in igen.

Gott om inställnigsmöjligheter, men först 2:a dagen lyckades jag hitta en inställning som passade mig perfekt.

Vädret var så där, varför vi fick både rejält med regn och sol och ryggsäcken höll packningen torr.

Sammantaget är jag mycket nöjd med både kvaliteten och inställningsmöjligheterna.

Det enda jag har att klaga på är att den började "knarra" när vi gick i regn, men det var inte speciellt störande..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslutmedlemskap0904 Fjällmark Utrustning allmänt 0
mied93 Fjällmark Airbed Lite Utrustning allmänt 7
arktos Ryggsäck för en dag i skogen/på fjället Utrustning allmänt 12
Maxplosive Hur stor ryggsäck har ni som vandrar i Sarek? Utrustning allmänt 13
Fråga324 Val av ryggsäck Utrustning allmänt 14
Pelkin Exped Thunder 70 ryggsäck, ny version? Utrustning allmänt 3
BoJohan Lundhags Padje Light 60 ryggsäck Utrustning allmänt 2
Erikw96 Bergans Rodane v6 65 Utrustning allmänt 6
dloow Packpåsar och matlådor för ryggsäck Utrustning allmänt 15
Kvark Vilken FR ryggsäck? Utrustning allmänt 2
hsp Felsydd ryggsäck i bärsystemet Utrustning allmänt 7
cybermats Hjälp med mjölig gammal ryggsäck… Utrustning allmänt 9
Krösus Köpråd ryggsäck Utrustning allmänt 75
PetriU Äldre ryggsäck Utrustning allmänt 2
jl2359 Hur byter man bärsystem på ramryggsäck? Utrustning allmänt 14
UffeB Reparera ryggsäck i sthlm/uppsala Utrustning allmänt 4
Pla690 75 eller 90 liters ryggsäck Utrustning allmänt 8
Leonin Ryggsäck på, byxorna trillar av.... Utrustning allmänt 20
desireman Hur rengör man en ryggsäck med vätskesystem? Utrustning allmänt 7
seobserver Vattentät ryggsäck 35-45 liter? Utrustning allmänt 10
coffeegeek Ryggsäck för familjen Utrustning allmänt 11
Toppenkille Montera avbärarbälte från annan ryggsäck Utrustning allmänt 5
Thorsmurk Ryggsäck till 240 cm lång tjej Utrustning allmänt 7
Nosse Biltemas 70L ryggsäck , Omdöme någon???? Utrustning allmänt 3
Segagubben Ryggsäck Fjällräven KEB 72 Utrustning allmänt 16
Adelanteeee Checka in ryggsäck Utrustning allmänt 2
traser Ta bort dålig lukt i ryggsäck?! Utrustning allmänt 32
anders. Ryggsäck Swedteam soft rolltop? Utrustning allmänt 0
Sverimerica Ryggsäck jämförelse Utrustning allmänt 3
oformaterad Ryggsäck 60-75L, köpråd? Utrustning allmänt 16
Jojosurf Vandringsstavar på ryggsäck Utrustning allmänt 6
Småtärna Vem lagar ryggsäck i Sverige? Utrustning allmänt 4
mindful Bärsystem/ryggsäck Utrustning allmänt 14
Clashas Storlek och passform Ryggsäck Utrustning allmänt 3
Edstroom Ryggsäck kebnekaise Utrustning allmänt 6
Tstevg11 Praktisk torklina för ryggsäck Utrustning allmänt 9
pelka Hur stor ryggsäck till 2-3 dagar! Utrustning allmänt 18
85662 Mögel (?) i ryggsäck - hur tvätta? Utrustning allmänt 12
Blarf Lättvikts ryggsäck för längre vandring Utrustning allmänt 58
busnicke elastiskt snöre till ryggsäck Utrustning allmänt 5
tango Ryggsäck delaminerar invändigt Utrustning allmänt 9
gibfel Ryggsäck: Remmar som hänger och dinglar Utrustning allmänt 1
fekki Lätt ryggsäck Utrustning allmänt 15
driatic Klättermusen Fimmafäng + ryggsäck Utrustning allmänt 0
salvion Råd: Ryggsäck, Kniv och Camping/Fält-kök Utrustning allmänt 17
qalleponken Stereo-ryggsäck till skidåkning Utrustning allmänt 3
Nikolina Storleksförvirring ang ryggsäck Utrustning allmänt 8
Tobias.H Avgöra modell på ryggsäck Utrustning allmänt 2
danisko Funderingar kring ryggsäck och liggunderlag Utrustning allmänt 43
ÅsaE Ryggsäck Bergans Birkebeiner Lady 65 vs Glittertind 70 Utrustning allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.