Fjällfiskedrag- topp 5?
- Trådstartare Raskesven
- Start datum
Det finns också tillräckligt med metall och annan skrot för att släpa dit mer skit i form av spinnare!!Raskesven; sa:Finns tillräckligt med insekter i fjällen utan att behöva släpa dit konstgjorda sådana oaskesven
Det var skämtsamt skrivet av mig. Men du kanske inte observerade den smiley du tog bort när du citerade mig?europa12; sa:Det finns också tillräckligt med metall och annan skrot för att släpa dit mer skit i form av spinnare!!Raskesven; sa:Finns tillräckligt med insekter i fjällen utan att behöva släpa dit konstgjorda sådana oaskesven
Raskesven; sa:Det var skämtsamt skrivet av mig. Men du kanske inte observerade den smiley du tog bort när du citerade mig?
Anledningen till att jag skrev "fjällfiskedrag" var att undvika flugor i just denna tråd; ville veta vad folk som använder haspel/spinn har för drag. Jag visste inte att flugfiskare såg på flugor som drag.
Raskesven
crazy; sa:Då inte med torrfluga utan våtfluga är det enda riiiiiktiga fisket.
Ralle80; sa:Men vill vädergudarna illa på fjället (villket vinden ofta vill) så är det inte så jäkla kul att stå och plocka flug/nymf krokar från jackan hela fjäll vistelsen.
Nu börjar det likna nåt...."skrattar"-PaTRiC-; sa:finns inget bättre än att håva upp massor med fisk som ryggsimmar efter en regäl smäll av dynamit..