Fjäderlätt på Fjällräven Classic?!

Jörgen har sålt sin själ till byxförsäljarna från Ö-vik och har bestämt sig för att gå Fjällräven Classic...
I och för sig är det helt rätt målgrupp för lättpackning. Och Jörgen kanske behöver umgås lite med folk.
För Fjäderlätt är propagandasyftet kanska klart (inte minst när man ser bilderna på jätteryggorna med dinglande sovsäckar som många av deltagarna har), men egentligen: ska man verkligen göra Vårruset-jippo av fjällvandring?

Läs mer på Fjäderlätt

Senast ändrad:
Jörgen har sålt sin själ... klipp!... men egentligen: ska man verkligen göra Vårruset-jippo av fjällvandring?
Läs mer på Fjäderlätt

Jajamensan!

Visst ska man det! Det ena utesluter verkligen inte det andra... och varför kan inte Abisko-Nikka få vara en turistled som för många, inkl mig själv, är en inkörsport till ett fantastiskt kul intresse...

För oss som motionerar regelbundet och har lite tävlingsnerv så är ju tävlingen hur intressant som helst, grym combo... att som i mitt fall, om jag nu deltar, att springa sträckan eller gå på så kort tid som möjligt...

Och om jag nu är trött på att se mycket turister i fjällen så kan jag ju ge mig ut i Sarek eller på mindre befolkade sträckor i Kebnekaise fjällen... har gått dagar i områden där, utan människomöten...

Thomas

Det är väl kul och riktigt att efter drygt 30 år vänder byxsömmaren åter mot Lättvikt!
Jörgen gör helt rätt som försöker sälja sina tankar! Hoppas fler nappar.

//J

Fjäderlätt gör "en TV4" haha. Är väl bra att ni går mellan fjällstugor ibland och inte bara mellan friluftsbutiker. Blir lite pino om tarptältet blåser bort och stukade trailrunnerfötter orsakar en tenn-medalj, men det är väl liten risk. good luck.

Fjäderlätt gör "en TV4" haha. Är väl bra att ni går mellan fjällstugor ibland och inte bara mellan friluftsbutiker. Blir lite pino om tarptältet blåser bort och stukade trailrunnerfötter orsakar en tenn-medalj, men det är väl liten risk. good luck.

Trailrunnerfötter? Om inte Jörgen har fått låna några nya skor kör han nog med sina Salomon Techamfib, som ju snarare är flipfloptofflor än bergslöparskor :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips