Fiske i Lunndörren?
- Trådstartare Velta
- Start datum
Jag skulle rekommendera Finnångeltjärnarna.. dessa är rätt nära lunndörrsstugan (några kilometer)
Har du GPS eller inte är rädd för lite äventyr så kan du gå stigen från finnångeltjärnarna via ångeltjärnarna och sen ner på mårtensflätet och vada över Bruddan för att senare komma till blanktjärnarna och allt det där.. Det är ett ganska fint äventyr, men stigen kan vara lite svår att finna emellanåt, så GPS är att rekommendera. Har skrivit lite om den turen här: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=65975
Tack, då packar ner fiskespöet dåFinnångeltjärnarna ska jag prova på. Vilken fin vandring du gjort, underbara bilder!
Ja lämna inte spöet hemma för guds skull.. eller din egen skull menar jag. Du kommer att ångra dig annars, när du väl står där
Kul att du gillade bilderna. de var från förra årets vandring, i år har jag gått två vändor i vålådalen. vara av en med sonen, upp till lundörren igen, men vi gick upp via bruddtjärnarna denna gång.. och ner den där stigen jag talade om tidigare.
Personligen tycker jag flugfisket är roligast. Men vill man vara effektiv kan jag rekommendera lätt haspelspö med tunn lina och en 2:ans kopparvibrax. Grymt bra där uppe.
fan vad sugen jag blev på att åka upp..