Fiske i Lunndörren?

Jag o några vänner ska gå till Lunndörrstugan. Nu undrar jag om det finns något bra fiske runt Lunndörren? På kartan ser det bara ut som småtjärnar i närheten av stugan. Frågan är väl om det är ide att ta med fiskeprylar...?
 
Jag skulle rekommendera Finnångeltjärnarna.. dessa är rätt nära lunndörrsstugan (några kilometer)
Har du GPS eller inte är rädd för lite äventyr så kan du gå stigen från finnångeltjärnarna via ångeltjärnarna och sen ner på mårtensflätet och vada över Bruddan för att senare komma till blanktjärnarna och allt det där.. Det är ett ganska fint äventyr, men stigen kan vara lite svår att finna emellanåt, så GPS är att rekommendera. Har skrivit lite om den turen här: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=65975
 
Jag skulle rekommendera Finnångeltjärnarna.. dessa är rätt nära lunndörrsstugan (några kilometer)
Har du GPS eller inte är rädd för lite äventyr så kan du gå stigen från finnångeltjärnarna via ångeltjärnarna och sen ner på mårtensflätet och vada över Bruddan för att senare komma till blanktjärnarna och allt det där.. Det är ett ganska fint äventyr, men stigen kan vara lite svår att finna emellanåt, så GPS är att rekommendera. Har skrivit lite om den turen här: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=65975

Tack, då packar ner fiskespöet då :) Finnångeltjärnarna ska jag prova på. Vilken fin vandring du gjort, underbara bilder!
 
Tack, då packar ner fiskespöet då :) Finnångeltjärnarna ska jag prova på. Vilken fin vandring du gjort, underbara bilder!

Ja lämna inte spöet hemma för guds skull.. eller din egen skull menar jag. Du kommer att ångra dig annars, när du väl står där :)

Kul att du gillade bilderna. de var från förra årets vandring, i år har jag gått två vändor i vålådalen. vara av en med sonen, upp till lundörren igen, men vi gick upp via bruddtjärnarna denna gång.. och ner den där stigen jag talade om tidigare.

Personligen tycker jag flugfisket är roligast. Men vill man vara effektiv kan jag rekommendera lätt haspelspö med tunn lina och en 2:ans kopparvibrax. Grymt bra där uppe.

fan vad sugen jag blev på att åka upp..
 
Ja lämna inte spöet hemma för guds skull.. eller din egen skull menar jag. Du kommer att ångra dig annars, när du väl står där :)

Kul att du gillade bilderna. de var från förra årets vandring, i år har jag gått två vändor i vålådalen. vara av en med sonen, upp till lundörren igen, men vi gick upp via bruddtjärnarna denna gång.. och ner den där stigen jag talade om tidigare.

Personligen tycker jag flugfisket är roligast. Men vill man vara effektiv kan jag rekommendera lätt haspelspö med tunn lina och en 2:ans kopparvibrax. Grymt bra där uppe.

fan vad sugen jag blev på att åka upp..

Då blir det en kopparvibrax o hoppas på att turen är med mig. Tar gärna emot fler tips ifrån dig som verkar kunna området :) Förra hösten var jag två svängar till Anaris, där finns många sjöar att fiska i.
 
Jamen precis. Som alltid gäller det ju att ha koll på var man är och om man får fiska just där. På den interaktiva kartan på fjallfiske.nu så kan man se rätt bra.
Jag som är så nördig, har ägnat ganska mycket tid på att sätta waypoints på alla vatten i området.. till gpsen. Då är det lättare att hålla koll.

Ibland kan det vara en knippe tjärnar där man får fiska i någon av dem men inte alla. Så det gäller att ha koll som sagt.

Sen är det ju det där med att vara försiktig vid återsättning av fisken, fönsteruttag och allt sånt. Det står ju om allt det i fjällfisketidningen.



"Frosties are just Cornflakes for people who can't face reality."
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mrty tips på 2-4 nätters fjällvandring med fiske? NORGE Fjällvandring 4
Enpilgrim Fiske Vistasdalen Fjällvandring 2
Lappen69 Vandringstur med bra fiske i Norrbottensfjällen Fjällvandring 2
Mackhem Fjällvandring med fiske Fjällvandring 7
MattiasJakobsson Vandring fiske Lierne/Sörli Norge Fjällvandring 0
Trimokasi Fjällvandring med fiske??? Fjällvandring 7
F.Johan.S Hjälp oss! Hiking/Fiske i Norge, utgå från Trondheim Fjällvandring 0
cloud76 Vandring Abisko-Alesjaure mitten av juni - snö? Fiske? Fjällvandring 7
Aidejonas Bra led för fiske i fjällen Fjällvandring 9
never Vandring och fiske runt kautokeino? Fjällvandring 0
Danoise Fiske kring Staloluokta Fjällvandring 3
bahlgren8 Kombitur vandring & fiske Fjällvandring 5
fr3dr1k Lättillgängligt ställe för vandring och fiske? Fjällvandring 4
Danoise Vandring & Fiske längs Kungsleden Fjällvandring 10
Markus Sjöberg Inspirationsfilm, Vandring/fiske m.m i Femundsmarka national park 2012 Fjällvandring 20
svebban Vandring/fiske Børgefjell Fjällvandring 7
klasback Tips på fyra dagar från Storulvån, slutmål fiske Fjällvandring 11
Cajmon Vandring i Funäsfjällen Fjällvandring 0
Petter11 Vandring och fiske i juli Fjällvandring 1
JonathanSv Vacker natur + Fiske Fjällvandring 6
bernekorn Vandring, fiske och avkoppling i Norge Fjällvandring 7
JohannaXX Tips på fjällvandring och fiske...? Kan Vindelfjällen vara något? Fjällvandring 13
andreas_lund fiske kring jämtlandstringeln v28 och v29 Fjällvandring 0
niklaz Fjällvandring och lite fiske kanske, start i Sundsvall - var? Fjällvandring 12
Unnah Fiske vid Kebnemassivet Fjällvandring 18
IntMurr Fiske i Padjelanta Fjällvandring 6
iwalkalonelyroad Nybörjare, Abisko eller Sarek? Fiske... Fjällvandring 18
Mackan99 Fiske Fjällvandring 3
Marcus_bw Fjällvandring kombinerat med fiske? Fjällvandring 5
Sparta Fiske norr om tårneträsk Fjällvandring 0
mickesommar Sjöar runt grövelsjön med bra fiske Fjällvandring 3
Mr. O Fiske utmed Jämtlandstriangeln Fjällvandring 4
majjen Fiske i Arjeplogsfjällen Fjällvandring 11
Daddy Jämtlandstriangeln - med fiske?? Fjällvandring 0
-vickan- Tegefjäll/Åre - Bra Fiske /Kanot/Vandring? Fjällvandring 2
greendanger fiske... Fjällvandring 6
greendanger Vassijaure och fiske Fjällvandring 10
shadowfire Sylarna - Toppstigning o fiske? Fjällvandring 16
Björn A vandring och fiske Fjällvandring 4
peter notstrand fiske ark Fjällvandring 1
joa_bj Fiske runt Storulvån-Sylarna-Helags-Gåsen? Fjällvandring 2
Dorsander Vandring och fiske Fjällvandring 1
tsd rygga+säck+underlag+tält för fiske och vandring Fjällvandring 11
ConZec Tips på bra nybörjarled, Jämtland (Vandring+Fiske) Fjällvandring 0
Önskar tips på fiske i Arjeplogsfjällen Fjällvandring 6
misenos Vandring, lite fiske och toppbestigning i Norge Fjällvandring 0
Homie Vandra 7-10 dagar med inriktning mot fiske! Fjällvandring 0
nisse_ Fiske i Jotunheimen Fjällvandring 0
Ulf.N Fiske längs följande rutt! Fjällvandring 9
lindfors förslag på kombinerad vandring-fiske tur önskas Fjällvandring 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.