Fiske i Lunndörren?

Jag o några vänner ska gå till Lunndörrstugan. Nu undrar jag om det finns något bra fiske runt Lunndörren? På kartan ser det bara ut som småtjärnar i närheten av stugan. Frågan är väl om det är ide att ta med fiskeprylar...?
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Jag skulle rekommendera Finnångeltjärnarna.. dessa är rätt nära lunndörrsstugan (några kilometer)
Har du GPS eller inte är rädd för lite äventyr så kan du gå stigen från finnångeltjärnarna via ångeltjärnarna och sen ner på mårtensflätet och vada över Bruddan för att senare komma till blanktjärnarna och allt det där.. Det är ett ganska fint äventyr, men stigen kan vara lite svår att finna emellanåt, så GPS är att rekommendera. Har skrivit lite om den turen här: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=65975
 
Jag skulle rekommendera Finnångeltjärnarna.. dessa är rätt nära lunndörrsstugan (några kilometer)
Har du GPS eller inte är rädd för lite äventyr så kan du gå stigen från finnångeltjärnarna via ångeltjärnarna och sen ner på mårtensflätet och vada över Bruddan för att senare komma till blanktjärnarna och allt det där.. Det är ett ganska fint äventyr, men stigen kan vara lite svår att finna emellanåt, så GPS är att rekommendera. Har skrivit lite om den turen här: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=65975

Tack, då packar ner fiskespöet då :) Finnångeltjärnarna ska jag prova på. Vilken fin vandring du gjort, underbara bilder!
 
Tack, då packar ner fiskespöet då :) Finnångeltjärnarna ska jag prova på. Vilken fin vandring du gjort, underbara bilder!

Ja lämna inte spöet hemma för guds skull.. eller din egen skull menar jag. Du kommer att ångra dig annars, när du väl står där :)

Kul att du gillade bilderna. de var från förra årets vandring, i år har jag gått två vändor i vålådalen. vara av en med sonen, upp till lundörren igen, men vi gick upp via bruddtjärnarna denna gång.. och ner den där stigen jag talade om tidigare.

Personligen tycker jag flugfisket är roligast. Men vill man vara effektiv kan jag rekommendera lätt haspelspö med tunn lina och en 2:ans kopparvibrax. Grymt bra där uppe.

fan vad sugen jag blev på att åka upp..
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Ja lämna inte spöet hemma för guds skull.. eller din egen skull menar jag. Du kommer att ångra dig annars, när du väl står där :)

Kul att du gillade bilderna. de var från förra årets vandring, i år har jag gått två vändor i vålådalen. vara av en med sonen, upp till lundörren igen, men vi gick upp via bruddtjärnarna denna gång.. och ner den där stigen jag talade om tidigare.

Personligen tycker jag flugfisket är roligast. Men vill man vara effektiv kan jag rekommendera lätt haspelspö med tunn lina och en 2:ans kopparvibrax. Grymt bra där uppe.

fan vad sugen jag blev på att åka upp..

Då blir det en kopparvibrax o hoppas på att turen är med mig. Tar gärna emot fler tips ifrån dig som verkar kunna området :) Förra hösten var jag två svängar till Anaris, där finns många sjöar att fiska i.
 
Jamen precis. Som alltid gäller det ju att ha koll på var man är och om man får fiska just där. På den interaktiva kartan på fjallfiske.nu så kan man se rätt bra.
Jag som är så nördig, har ägnat ganska mycket tid på att sätta waypoints på alla vatten i området.. till gpsen. Då är det lättare att hålla koll.

Ibland kan det vara en knippe tjärnar där man får fiska i någon av dem men inte alla. Så det gäller att ha koll som sagt.

Sen är det ju det där med att vara försiktig vid återsättning av fisken, fönsteruttag och allt sånt. Det står ju om allt det i fjällfisketidningen.



"Frosties are just Cornflakes for people who can't face reality."
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.