Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Fiske I Hotagens Naturesservat (jämtland)

Hur är fisket i sjörna i och runt omkring hotagens naturesservat i jämtland? tänkte göra en vandring där igenom ungerfär mitt i sommaren(juli).

Fiskade i den trakten förra året

Var uppåt de trakterna förra sommaren, visserligen inte uppe på fjällvattnen som du siktar på.
Men Valsjön, Toskströmmen, Gunnarvatten ån och skogstjärnar upp mot fjällen. Fick gott om öring största på 1.4, största harren ca 6 hg, 38 cm i Toskströmmen, det var bara där jag fick harr. Rödingen var däremot inte synlig, räknade med att få en eller annan i skogstjärnarna. Vad jag använde var UL-spinn med spinnare och små skedar i alla vatten. I Toskströmmen, Gunnarvatten ån samt i skogstjärnarna (där man kom åt) var det även fluga. De som gick bäst var små svarta (fanns flygmyror) samt guldskallar (nymf).

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips