Fiske I Hotagens Naturesservat (jämtland)

Hur är fisket i sjörna i och runt omkring hotagens naturesservat i jämtland? tänkte göra en vandring där igenom ungerfär mitt i sommaren(juli).

Fiskade i den trakten förra året

Var uppåt de trakterna förra sommaren, visserligen inte uppe på fjällvattnen som du siktar på.
Men Valsjön, Toskströmmen, Gunnarvatten ån och skogstjärnar upp mot fjällen. Fick gott om öring största på 1.4, största harren ca 6 hg, 38 cm i Toskströmmen, det var bara där jag fick harr. Rödingen var däremot inte synlig, räknade med att få en eller annan i skogstjärnarna. Vad jag använde var UL-spinn med spinnare och små skedar i alla vatten. I Toskströmmen, Gunnarvatten ån samt i skogstjärnarna (där man kom åt) var det även fluga. De som gick bäst var små svarta (fanns flygmyror) samt guldskallar (nymf).

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips