Fiske I Hotagens Naturesservat (jämtland)

Hur är fisket i sjörna i och runt omkring hotagens naturesservat i jämtland? tänkte göra en vandring där igenom ungerfär mitt i sommaren(juli).

Fiskade i den trakten förra året

Var uppåt de trakterna förra sommaren, visserligen inte uppe på fjällvattnen som du siktar på.
Men Valsjön, Toskströmmen, Gunnarvatten ån och skogstjärnar upp mot fjällen. Fick gott om öring största på 1.4, största harren ca 6 hg, 38 cm i Toskströmmen, det var bara där jag fick harr. Rödingen var däremot inte synlig, räknade med att få en eller annan i skogstjärnarna. Vad jag använde var UL-spinn med spinnare och små skedar i alla vatten. I Toskströmmen, Gunnarvatten ån samt i skogstjärnarna (där man kom åt) var det även fluga. De som gick bäst var små svarta (fanns flygmyror) samt guldskallar (nymf).

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips