Fiskar ni utan lina?

Det verkar i alla fall så om man tittar i recensionsbanken. Jag försökte föredömligt lägga in mina åsikter om SA GPX, men det saknas otroligt många åsikter innan banken beskriver marknaden.

Uppmaningen lyder således: Skriv och berätta !
 
Ehhh...

jag som syr mina egna linor av flera olika linfabrikat, hur ska jag göra? ;)

/Anders "Syjuntan" B
 
Kan ju också...

vara så, att det är ju inte lika lätt att få möjlighet att prova olika linor.

Man köper vackert sin lina och litar blint på några recensioner i tidningar och på IN.

För att sedan själv kunna recensera min lina, bör jag ju kunna relatera till andra modeller, typer och fabrikat, (åtminstone i min tankevärld), för att kunna gradera en linas förträfflighet.

Vad gäller spön, är det ju väsentligt mycket lättare, att få provkasta, i princip hur många man vill.

Sedan 1989, har jag endast avverkat tre stycken WF-linor, Fig, Guideline, Strömsländan.

De senaste två åren, har mitt flugfiskande ökat radikalt (spinnfisket har fått vika sig) och spö både i högre och lägre klass, har införskaffats.
Det kommer att medföra inköp av ett antal linor, för skilda syften, vilket skall bli mycket intressant.

Ber därför att få återkomma med recensioner till hösten, då jag troligtvis hunnit skaffa mig tillräckligt med insikt och distans.

/Björn
 
GPX

Hej Markus!
Måste bara tillägga att jag har samma egenskaper av GPX som du recenserar.
Den bästa allroundlinan jag testat, och det har blivit en del genom åren..
Har en GPX 5:a till mina Sage SP586,RPL 590 och 6:an fiskar jag med ett Sage RPL 690.
Funkar kanon för mig, men givetvis är det ingen garanti för att andra ska tycka det.
Men dom flesta som provat den är faktiskt av samma åsikt!

Det finns dock en jättenackdel.
Priset! Bios har i år ett rek. pris på 890:- för en GPX...
Helt sanslöst!

Hälsn. ladan
 
hur gör du

hej jag undrar varför du inte köper färdiga
är det för att det skoj,biligare,bättre ?
om man är nybörjare ska man då löpa färdiga vad tycker du ?
skitfiske
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.