fishtailparkas

Hamnade på Wikipedia och parkas och hittade ordet fishtailparkas.
Fick mig att tänka på M59 och bäversvansen. Nu är det många år sedan jag var i en M59 Men jag har minne av att det var rätt skönt att knäppa svansen när det var småspik som yrde. Men det var även lika fult när den hängde ute.
Det finns rätt många modejackor med fishtailparkas stil men innom Frilufts kläder finns det inte vad jag vet. En liten rem på anorak finns. Är det utseende eller varför har detta försvunnit?

Fishtailparkan kunde knäppas runt benen och fungerade väl som ett tält runt bålen o armarna med en stor huva för hjälmen.

go tur

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.
Åtsittande

Det där med mode spännande. För mig går funktionen före vilket gör att man troligtvis får en töntstämpel. Men innom kläder för friluftsliv borde man kunna använda kläder med lång hållbarhet och bra funktion tycker jag men det har varit ett krig att köpa kläder till mina barn. Försökte få dem att köpa regnkläder med luft under. Nej de ska sitt åt......

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.