Finns det tält med innetält större än 220?

Hej!
Har ett problem som många kanske är i samma sits som jag att på marknaden så finns det tält med innertält på mellan 220-225 som gör att om du ligger i dom även jag som är 186 cm lång så kommer du stöta in i innertältet när du sover.
Finns det tält som har större innertält för en till två personer och för vinterbruk?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Du är inte ensam om problemet (jag är 196 cm)! Hilleberg Saitaris innermått är 245 cm. Sedan finns det stora familjetält för sommarcamping - men jag antar att du inte avser dem.

Innertält med raka väggar är bättre än sluttande.

Tror det får bli en bivy bag plus tarp än tält.
när jag har kollat om om tält så är det många som är runt 220 eller mindre.

Packning i fotändan....

Hejsan,

Då jag sover i vårat HB Anjan, som har sluttande fotända så lägger jag alltid lite packning längst ner vid fotändan. Kan vara påsen med frukost och den med lunch och fika, kameraväskan (då den är med....) och så vidare. Kravet är förstås att man packar i helt vattentäta påsar, men funkar det gör det :)

/ Stefan

Raka innertältsväggar

Jag har själv alltid haft samma problem. Men sedan jag köpte mitt Kaitum 3 GT så är allt frid och fröjd. Jag har ett Allak också men det sover jag helst ensam i eftersom jag då kan ligga på diagonalen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips