Finns denna känga?

Nä, det är mer bekvämlighetsskäl. Kängorna känns som lite overkill och det går snabare att hoppa i lågskor. Köpte såna här som är precis som kängor minus skaftet, dvs. väldigt stuv sula med "rull" i tån.
L_PATAGONIAHUCKLEBERRY.jpg

Jörn kan jag inte mycket om men mig veterligen är de i utförande väldigt lika med Lundhags. De två jag känner är fanatiskt nöjda. Såpass att jag själv nog kan tänka mig att testa längre fram.

Komiskt!

Köpte oxå dessa till förra sommaren!
dom var slut innan sommaren var slut!

ser du vad som saknas på bilden?

Bilagor

• patagonia.jpg
    patagonia.jpg
    27.7 KB · Visningar: 549

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Av ditt skoslitage att döma verkar du ha fotvridning efter isättning och under avtramp. Ett analysbesök hos löplappet och deras iläggssulor är som jag ser det steg ett. Därefter verkar det vara tid att fundera på kängor.

Aldrig sett något liknande slitage.. Jag går ca 400 mil om året på asfalt men är inte ens i närheten. Har gått med samma kängor i två år nu och dessa håller ett tag till.. Är av märket Tuckland, används enbart på asfalt.

Av ditt skoslitage att döma verkar du ha fotvridning efter isättning och under avtramp. Ett analysbesök hos löplappet och deras iläggssulor är som jag ser det steg ett. Därefter verkar det vara tid att fundera på kängor.

Är detta vanligt eller ovanligt!

Kan man ha det utan att man märker något konstigt själv eller att någon annan ser att man inte går normalt?

Det var väl bara patagonia som var exremt, dom hade ju nån återvunnen eko gummi sula = skräp

Ett par lundhags med gamla skywalksulan har ju allafall hållt 3 år innan blankslitning!

Jag kan väl inte vara den enda som slitit ner lundhags på 3 år

Kan tillägga att jag haft 3 malamuter i 16 års tid och nu senaste året 2 st,
så det är ganska rask takt när vi är ute

Senast ändrad:
Det är inte helt vanligt men ego har sett balubas, om du minns dem, blankslitna på några veckor på lite grusväg och milspåret, i o f s varje dag men i alla fall. Mina höll åravis.
Du borde nog tala med Lundhags för jag är rätt säker på att de kan hjälpa dig. Det finns ju en orsak till att Trelleborgsstövlar, Graninge, Lundhags och Jörn ser ut som dom gör. Svenskt normalväder, grönt och svalt.
Men dina fotvridningar tär sannorlikt på vrister, knän och höfter. Visst finns det reservdelar men alla blir inte bra efter operation.
Dessutom tror vi på att åtgärda vid källan.
go tur

Det är inte helt vanligt men ego har sett balubas, om du minns dem, blankslitna på några veckor på lite grusväg och milspåret, i o f s varje dag men i alla fall. Mina höll åravis.
Du borde nog tala med Lundhags för jag är rätt säker på att de kan hjälpa dig. Det finns ju en orsak till att Trelleborgsstövlar, Graninge, Lundhags och Jörn ser ut som dom gör. Svenskt normalväder, grönt och svalt.
Men dina fotvridningar tär sannorlikt på vrister, knän och höfter. Visst finns det reservdelar men alla blir inte bra efter operation.
Dessutom tror vi på att åtgärda vid källan.
go tur

??????????

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips