Filmerna på Mac?

Det är inte fel på QT

clindh; sa:
Då hade vi väl fått en massa frågor från våra PC-användare istället (99%...) ;)

Jag har haft problem med QT på två datorer, där den trots avinstalleringar och allsköns uppgraderingar vägrade visa något alls. Men ljudet fanns där. Så påstå inte att QT är en lösning.

Om du får ljud men ingen bild på din dator så är det inte fel på Quicktime pluginen utan på hur man har komprimerat QT filmen. Använder man sig av QT 5.0 eller ännu bätter av QT 6.0 så har man inget problem med film på nätet oavsätt man använder mac eller PC. Jag jobbar med båda proffesionelt vad det gäller webb film och jag skulle inte gå över till WMP för allt smör i Småland (undra hur mycket det är?)

Så QT är vist svaret på problemt! För inte kan du väll påstå att det bara är mac användare som har QT eller hur. QT har laddas ner av över 100.000.000 användare i hela världen. WMP av ca 120.000.000. Så det där med 99% vet jag inte vart du har hittat. Eller menar du att 99% av alla som använder PC brukar ha problem med att använda sin dator :)

//Micke
 

clindh

Forumvärd
Jag menar att ca 99% av Utsidans användare kör Windows.

Min QT vägrade visa *någon* film, inte ens den som följde med installationen. Trust me, jag labbade som fasen men fick aldrig till det. En ominstallation av OS:et löste som vanligt problemet :)

Men jag skall inte argumentera för eller emot QT, det är ROCsport-gossarna som gjort detta valet för de filmer som de själva producerar. Att hålla sig till ett videoformat sparar tid för producenten, men om det skall vara WMV eller QT tål säkert att diskuteras.
 
Medlem?

Jag som ännu inte är Klubb-medlem...
vem bestämmer om filmen ska få vara "klubbad" eller inte?
Och vad är begränsningen på filmen längd?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.