Filmerna på Mac?

Hejsan!

Jag har Macintosh och försöker se filmerna på utsidan tv, men det går inget vidare trots att jag installerat Media Player for Macintosh. Nån som har nån klok lösning på detta?

Mvh Tommy
 
mac problem

Jag använder mac OS 9.2.0 IE 5.1.3 med Windows Media Player 7 plugin och det fungerar för mig!

vad har du???

//Micke
 
Halloj!

Jag har Mac OS S1-9.1 och Windows Media PLayer 7.

Inget händer efter att jag klickat på länken "se filmen". Konstigt sa Bill.

/Tommy
 
Lite felsökning...

I vart fall på PC kan man genom att högerklicka på mediafönstret få upp en meny och i den välja felinformation. I fönstret som sedan dyker upp går det sedan att klicka på avancerat och då få länken till filmen du valt. Kopiera denna länk och klipp in i mediaplayer som du öppnat manuellt. Fungerar det då?

Sitter själv på PC och har råkat ut för detta. Jag har inte felsökt längre än hit för egen del, men i vart fall fungerar det för mig om jag öppnar länken direkt i mediaplayer.

Felmeddelandet lyder: Filnamnet som har angetts är ogiltigt. (Fel=C00D002B)

Ni kan ju alltid också prova med att gå direkt in på rocsport.com och leta upp filmerna därifrån. De flesta kommer därifrån.

/Tjo
H
 

clindh

Forumvärd
Om det bara är vissa filmer som ger fel, tala då om för oss så skall vi kolla - kan ju vara någon som man missat att bygga i hög upplösning tex.
 

clindh

Forumvärd
Stock; sa:
Halloj!

Jag har Mac OS S1-9.1 och Windows Media PLayer 7.

Inget händer efter att jag klickat på länken "se filmen". Konstigt sa Bill.

/Tommy

"Inget händer", dvs det kommer inte ens upp en sida med lite info om filmen samt en MediaPlayer?

Då är det troligen fel på själva plug-in:en, inte filmen i sig - sidan får vänta på att playern skall laddas men något går snett. (Pröva standardreceptet från Windows-världen: installera om programmet, om inte det hjälper - installera om operativsystemet...)
 

clindh

Forumvärd
Då hade vi väl fått en massa frågor från våra PC-användare istället (99%...) ;)

Jag har haft problem med QT på två datorer, där den trots avinstalleringar och allsköns uppgraderingar vägrade visa något alls. Men ljudet fanns där. Så påstå inte att QT är en lösning.
 
Hej. Och tack för tipsen.

Hrm... det visade sig att det var "KLUBB"-filmerna som inte satta igång. De andra funkade utmärkt. Men jag är ju inloggade och då ska det väl går att titta på klubbfilmerna? Eller har jag missat nåt? Verkar så va?

//Tommy
 
Aha, det förklarar en hel del... Jag trodde i min stilla enfald att det räckte med att skaffa login, men så är det alltså inte nä. Jorå, det står att man måste vara medlem och inloggad och det tyckte jag att jag var. Vad är det som fattas då?

/Tommy
 

clindh

Forumvärd
Står det inte såhär?
Denna film är endast tillgänglig för medlemmar i Utsidan Klubb. Läs mer om Utsidan Klubb och om hur du uppgraderar ditt medlemskap. För att bli klubbmedlem skall du först registrera dig som vanlig medlem.
Är du redan klubbmedlem, logga då in först.

Utsidan Klubb är alltså ett utökat medlemskap som kostat en liten slant.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.