[film] I januarilampans sken

Underbar film Tobbe! Du är tydligen inte bara en fena på att hoja. Fick verkligen den där känslan av att lågflyga man har när man färdas i pannlampans sken! ;)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Tack!

Det är alltid kul. Jag ger mig inte heller på vintern, men jag håller mig till vägen. Jag har ingen MTB, men det ser ut som man kunde cykla ännu mer om man hade en (också).

Tack-tack!

I Ludvika finns för mycket skog och för få människor så väldigt lite stig blir tillräckligt upptrampad om vintern. I Göteborg (om det blir snö), Uppsala och Stockholm är det mycket lättare att hitta upptrampad stig.

Snön gör dessutom stigarna helt annorlunda, rötter och stenar jämnas över av snön.

Om vårvintern när det är tö på dagarna och kallt på nätterna brukar skoterspår bli tillräckligt hårda, men det gäller att hinna hem innan de töar runt lunch. Missade det en gång, då var det lååångt hem. :D

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips