Fel i carmin iQue 3600

När jag försöker ladda ner rutter som jag har sparat
i iQu 3600 så gps låser sig o jag får medelande

Saved Routes:

Fatal Alert
Utl assert_c,Line:295
Assert failed at
D:SQA \Kellogg\igue\igue3
600_Release\Garmin\udb_s
rte.c:3974 in Ul

Är det någon som har tips vad jag skall göra
har skrivit till carmin men har ej fått någon svar.
Innan har jag inte haft problem at spara eller hämta
rutter.Nu hittar inte jag hem.
Matti vill ha tips

Med tanke på att det inte går att överföra rutter mellan iQue och PC, är det mer förvånande att du anser dig ha lyckats tidigare?

Eller menar du med "ladda ner" att du försöker öppna dem i iQuen?

Anders

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
i Que rutter

Det är rutter som jag har sparat i iQue som jag inte kan öpna.Från pc kan jag inte föra över rutter men för över
vaypoints sen skapar jag rutten med dom o när jag sparat
rutterna har jag kunna öpna dessa tidiare men nu låser
sig iQuen jag får starta om iQun men kan inte öpna rutten
Jag kan ändå göra nya rutter men inte spara dom.

Matti

OK.

Detta har hänt för mer än dig. Något krafs har hamnat i den delen av minnet, där du har sparat dina rutter. Du måste sudda bort rutterna och börja om från början, tyvärr.

För att göra det behövs programmet NonVolUtil. Har du det?
Annars går det också att göra en sk NonVol reset, men då försvinner alla inställningar och sådant också, vilket är lite onödigt.

Anders

Livet är hårt

Tack Anders jag har inte de program var hittar jag det?
Jag får väll försöka tömma minnet sen.Kan jag hot synca sen från pc alla vaypoint o adress rutterna försvinner men de kan jag årdna igen.
Matti

Skicka ett e-mail till mig.
Jag är i Schweiz, men kan fixa det i morgon.

Om du inte kan vänta, är poceduren för att göra en återställning av non-vol minnet att hålla inne ESC och Datebook-knappen, tryck in reset, släpp reset men håll kvar knapparna 10 sekunder efter det att Palms logotyp visas på skärmen.

Programmet Nonvolutil är dock bättre, för det kan radera selektivt, alltså bara ta de sparade rutterna, som ju är problemet.

Anders

Hej Anders

Restart är väll när man trycker stiften i de lilla hålet
men de andra vad är dett? ESC var hitta du den o vad menar du att hålla kvar knapparna 10 sekunder?

att göra en
återställning av non-vol minnet att hålla inne ESC och Datebook-knappen, tryck in reset, släpp reset men håll kvar knapparna 10 sekunder efter det att Palms logotyp visas på skärmen.

Programmet Nonvolutil är dock bättre, för det kan radera selektivt, alltså bara ta de sparade rutterna, som ju är problemet.

Tackar så mycket

Matti

Reset är hålet, ja. Med det övriga menar jag exakt vad jag skrev.
ESC är knappen det står ESC på.
Datebookknappen är knappen som (vanligtvis) startar Datebook.
10 sekunder är 1/6 minut.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips