Favoritpryl???

Eftersom vi alla som är här inne på forumet är mer eller mindre prylgalna. Så tämkte jag passa på att fråga vilken eran favoritpryl är?


Personligen är det nog min rygga "Bergans Telemark" samt kniven "Sissipuukko".
 
Houdinis magiska fleecepryl

Enkelt: min solklara favorit är en tubformad fleecebit med dragsko av märket Houdini som kan användas som toppluva, halsduk eller pannband. Tre plagg i ett! Det har hängt med på otaliga turer - året om!

MVH
Petra
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Min favorit.

För mig är svaret solklart: snusnäsduken!

Kan användas som mössa, halsduk, solskydd, handduk, trasa/svamp, grytlapp, mitella, bandage, kuddvar, grovfilter för vatten osv.

Den väger 'inget', är så tunn att den torkar relativt snabbt utanpå ryggan och den följer alltid med på både långa och korta turer, sommar som vinter!

//p-a
 
Hmmm

Jag har haft en Victorinox modell Standard i fickan de senaste femton åren.

Kolla även in tråden "Vad är din dagliga laddning?"

/BAX
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Det måste ju bli min ryggsäck; en av de första modellerna av Haglöfs 'Climber' från 80-talet. Har varit med på åtskilliga resor, jobb och vandringar jorden runt. -och den börjer se ut därefter oxå, lappad och lagad men sitter fortfarande som en blöt kyss på ryggen.
Men snart är väl ändå dess tid förgången- "Visst gör det ont när remmar brister"

/Per
 
Min Gerber-multitång. Först tänkte jag hagelbrakarn, men den är inte så bra att fixa till smågrejer med, så den får komma på andra plats...
 
Victorinox fickkniv (ganska enkel modell) med pinsett, knivblad ölöppnare korkskruv mejsel + lite mer. Har den alltid i fickan.

Hans
 
fson; sa:
Det måste ju bli min ryggsäck; en av de första modellerna av Haglöfs 'Climber' från 80-talet. Har varit med på åtskilliga resor, jobb och vandringar jorden runt. -och den börjer se ut därefter oxå, lappad och lagad men sitter fortfarande som en blöt kyss på ryggen.
Men snart är väl ändå dess tid förgången- "Visst gör det ont när remmar brister"

/Per

haha... Jag har kvar min oxå, men tyvärr så e den helt slut och bor numera i garderoben..
 
Gerber

Tarra; sa:
Min Gerber-multitång. Först tänkte jag hagelbrakarn, men den är inte så bra att fixa till smågrejer med, så den får komma på andra plats...

Samma för mig...Har alltid min med mig. Känner mig naken utan den och varje gång jag inte har den med mig kommer tillfällen då jag behöver den !
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.