F d anläggarvägen mellan Katterat och Hunddalen

Hejsan,

skulle någon av er erfarna fjällvandrare vara snäll och beskriva vägen mellan Katterat och Hunddalen för mig? Jag undrar mest om den breda, vagnvänliga anläggarvägen går hela vägen fram till Hunddalshyttan. Med andra ord: skulle man kunna dra en Chariot cykelvagn fram till stugan??

Gick där i slutet av 70-talet. Minns det som gräsbevuxet och skulle inte rekommendera att ta vagn där. Åkt skidor där senast i våras men då var det massor av snö.

Å andra sidan finns några foton som visar grusvägsyta http://kristinladstrom.blogspot.se/2013/08/katterat-hunddalen.html?m=1 kanske är det bättre än vad jag tror. Sista km från dammen nedanför hyttan är det nog sämre och kanske högt gräs på vägen nere mot järnvägen??

Thure

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag gick den sträckan förra året. Det är en fin grusväg att gå på. Vägen slutar vid kraftstationen, därifrån är det några hundra meter fram till stugan.

Bilagor

• P7070006.jpg
    P7070006.jpg
    79.3 KB · Visningar: 606
Tack så jättemycket för alla fina bilder och länkar till klippet. Det kanske är värt att ändå prova. Om inte det funkar att dra vagnen ändå fram till stugan, så kanske vi kan lämna den där vägen slutar eller på nåt sätt bära den de sista hundrametrarna till stugan. Eller tälta redan vid kraftstationen och tar dagsturerna därifrån. Jag tycker ju att vägen upp ser redan mycket fin ut från vad jag kan se på bilderna och klippet ni länkade till. Om det funkar att ta dit Charioten så lär väl Hunddalshyttan bli ett paradis för familjer med småbarn :)

Hej, gick där augusti 2012 och vad jag minns så var det mer än bara några hundra meter från dammen till stugan. Fram till dammen går grusvägen, sedan är det omkring 2km på en vanlig smal upptrampat stig till Hunddalshyttan.
Mvh Veronika

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips