Expedition ramberget

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ingen syrgas?!

Vågar ni verkligen bestiga Ramberget utan syrgas?

Hur lång tid har ni räknat med innan ni har acklimatiserat er med den höga höjden?

Stort lycka till!!

//Gustav\\

Re: Ingen syrgas?!

Keras2006; sa:
Vågar ni verkligen bestiga Ramberget utan syrgas?

Hur lång tid har ni räknat med innan ni har acklimatiserat er med den höga höjden?

Stort lycka till!!

//Gustav\\

Hmm bra fråga, vi skall göra ett toppförsök utan syrgas, jag har bott på tredje våningen i 2 år jag känner mej ganska bra acklimatiserad. Värre för Kalle som bara bor på andra våningen!!

Häls
/Expedition Crew

En intressant film!
Tycker den tar upp många intressanta aspekter av bergsbestigning.
Och det känns skönt att det finns äventyrare som gör sånna här äventyr! Det är nånting att sikta på..

Bra jobbat!

Fantastiskt!

jag känner inte till någon som utfört en liknande (lyckad) expedition på Ramberget. Och då har jag ändå i 6 år bott alldeles i närheten, dvs med utsikt över South Face.
Grattis Fredrik o Kalle!

Stort!

En mycket bra prestation som inte förminskas av att äventyrarna bar mörka glasögon, tvärtom!

Dock gnager besvikelsen en smula i mig då jag hade hoppas få se mitt eget boningshus i bild. Det ligger alldeles norra om Ramberget.

Blir det fler expeditioner upp på Ramberget är jag villig att hjälpa till alternativt sponsra.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips