Exped tält Venus III ??

Halloj !

Någon som har erfarenheter av Exped tält i allmänhet eller Exped Venus III i synnerhet?
Jag funderar på att köpa ett nämligen. Alla Hillebaner :
Vik hädan ! ;-)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har ägt ett som jag sålde för att jag aldrig kom överens med tälttypen(enmans med högsta punkten mitt i längdriktningen). Kvalitet och hantverk väl där uppe med Hilleberg. Exped skulle ha kunnat haft lättare tält om de inte hade satsat på kufiska lösningar.

avslutad210712

Gäst
Men väldigt intressant angivelse av hur många man kan vara i tältet

Capacity: 3 adults, 1 dog

Äntligen en tälttillverkare som inte diskriminerar oss hundägare.

Tack för svar !

Tack för era svar , Lars Pettersson och Håkan Karlsson !
Om du har några fältmässiga erfarenheter från ditt Orion Håkan så vore jag tacksam om du ville dela med dig ?

Till Johan K Persson och Björn Englund kan jag bara säga: Dra till Hilleberget ! Några mer ingrodda Hillebaner är svårt att hitta på Utsidan. Skämt åsido . Era inlägg är verkligen inte informativa. Specificera vad det är ni har testat och på vilket sätt det ej var bra ( eller "speciellt") Alternativt kan man strunta i att skriva något men som sanna Hillebaner kunde ni inte hålla er borta förmodar jag.

Erfarenheter i fält?

Tack för ditt svar!
Om du har några fältmässiga erfarenheter från ditt Orion Håkan så vore jag tacksam om du ville dela med dig ?

Lysande Håkan !

Tack för en bra länk !
Jag har fått hem mitt Venus III nu och det verkar bra. ( Har bara provat det i vardagsrummet dock..;-).
Ha det fint !

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips