Ett tokigt projekt eller inte.

Jag tänker gå Vasaloppsleden på semestern. Och det lite tokiga är att eftersom det är på klassisk mark i Dalarna så tänkte jag att gå med en klassisk ramryggsäck från Haglöfs. Så idag lastade jag ryggsäcken med ca 15 kilo och gick en liten tur på tre kilometer. Och jag får väl säga att jag tyckte mig vara i ganska god kondition, men sträckan kommer att bli längre framöver.
 

Bilagor

  • 20240324_143424.jpg
    20240324_143424.jpg
    254.8 KB · Visningar: 243
  • 20240324_143433.jpg
    20240324_143433.jpg
    244.3 KB · Visningar: 246
  • 20240324_144630.jpg
    20240324_144630.jpg
    153.7 KB · Visningar: 255
  • 20240324_145145.jpg
    20240324_145145.jpg
    217.6 KB · Visningar: 215
  • 20240324_150010.jpg
    20240324_150010.jpg
    211.8 KB · Visningar: 223
  • 20240324_151123.jpg
    20240324_151123.jpg
    140 KB · Visningar: 197
  • 20240324_151246.jpg
    20240324_151246.jpg
    223.7 KB · Visningar: 228
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

avslutat250428

Avslutat
Om det är ungefär samma slinga som vasaloppet 9 mil så bör du klara av det på 3-4 dagar, beroende på hur mycket du ska fiska och studera floran.
Jag tycker att det är ett roligt initiativ.
Du får ha den här tråden som en offentlig loggbok om hur det funkar att gå leden.
Bilder är ju självklart.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Det är väl inte tokigt att gå med en gammal Haglöf ramryggsäck? Men den min åsikt kan väl gissas utifrån mitt Utsidannamn(?). Jag har aldrig använt annat än en Caravan/Camp Trail "Ponderosa" från mitten av 80-talet på mina fjällvandringar :). Frugan hade en Haglöfs. Väldigt praktiska, men knappast det mest komfortabla man kan ha.
För den som händelsevis inte har hört talas om Vasaloppsleden.
 
Det är lite trångt där en vecka i sommar

Kanske lugnare att välja en annan vecka än just denna

/Patrik
 
Det är lite trångt där en vecka i sommar

Kanske lugnare att välja en annan vecka än just denna

/Patrik
Jag kommer att gå några veckor innan detta event, men tack för infon.
 
Om det är ungefär samma slinga som vasaloppet 9 mil så bör du klara av det på 3-4 dagar, beroende på hur mycket du ska fiska och studera floran.
Jag tycker att det är ett roligt initiativ.
Du får ha den här tråden som en offentlig loggbok om hur det funkar att gå leden.
Bilder är ju självklart.
Jo, leden skall gå vid sidan av spåret om jag har fattat det rätt, och jag har tänkt att det tar ca 3-4 dagar att genomföra vandringen.
 
Det är väl inte tokigt att gå med en gammal Haglöf ramryggsäck? Men den min åsikt kan väl gissas utifrån mitt Utsidannamn(?). Jag har aldrig använt annat än en Caravan/Camp Trail "Ponderosa" från mitten av 80-talet på mina fjällvandringar :). Frugan hade en Haglöfs. Väldigt praktiska, men knappast det mest komfortabla man kan ha.
För den som händelsevis inte har hört talas om Vasaloppsleden.
Det kanske inte är så tokigt, för jag upplever att ryggsäcken är helt ok att bära. Och sen gav jag bara 100 kr för den på en loppis.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.