Ett tokigt projekt eller inte.

avslutat250428

Avslutat
9 mil på 4 dagar, då är du väldigt vältränad för det bör ju ha varit många och långa uppstigningar.
Vad vägde ryggsäcken med packning?
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
9 mil på 4 dagar, då är du väldigt vältränad för det bör ju ha varit många och långa uppstigningar.
Vad vägde ryggsäcken med packning?
Ibland tror jag att det är mer stönighet än att vara vältränad, men i hyfsad form är jag. Ryggsäck med packning var ca 12 kilo. Det var en del uppstigningar, den första backen är 2,5 km lång och når till Vasaloppets högsta punkt på 520 möh.
 
Var det fint att vandra där då? Och vad för typ av terräng/underlag är det?
Det finns en del fint att se efter vägen., men mest var det skog. Det är varierat underlag ibland gick jag på skogsstigar, grusvägar, asfalt, träspångar och en del i Vasaloppsspåret.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

avslutat250428

Avslutat
Stötte du på såna som jag stötte på när jag vandrade Kungsleden för många år sedan; vandrare som var klädda med jeans och gymnastikskor?
Man bara gapar och undrar hur såna tänker.
 
Stötte du på såna som jag stötte på när jag vandrade Kungsleden för många år sedan; vandrare som var klädda med jeans och gymnastikskor?
Man bara gapar och undrar hur såna tänker.
Jag träffade på en grupp med tyskar i en stuga, och de hade b.la, en gitarr med sig. Och då tänkte jag hur gick tankegången när man tar med sig en gitarr på vandring.
 

avslutat103096

Avslutat
Jag träffade på en grupp med tyskar i en stuga, och de hade b.la, en gitarr med sig. Och då tänkte jag hur gick tankegången när man tar med sig en gitarr på vandring.

Alla har inte ambitionen att vandra lika långt på lika kort tid... om vägen är vacker behöver man inte veta vart den leder och då kan man gå långsamt med mer packning som man kan njuta av när man slår läger.

Om vi börjar dömma ut andras sätt att vandra eller vara börjar vi nog bli lite naiva och smalspåriga...
 
Stötte du på såna som jag stötte på när jag vandrade Kungsleden för många år sedan; vandrare som var klädda med jeans och gymnastikskor?
Såvitt jag kommer ihåg var jeans (och gummistövlar) ganska vanliga när jag började gå i fjällen i mitten på 80-talet. Jeans var "arbetskläder", tåliga och lämpade för friluftsliv. (Regnkläder i galon).
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.