eTrex med färgdisplay och USB

Garmin har aviserat en eTrex Legend och Vista med färgdisplay och USB
pt-etrexVistacRF-LG.jpg

http://www.garmin.com/products/etrexVistac
http://www.garmin.com/products/etrexLegendc

Per

Eftersom Legend C och Vista C har lika mycket minne, verkar det som om Garmin nu har tänkt att ha en produktlinje, där funktionerna är praktiskt taget identiska, men där minnet är 32/64/128 MB.
Alltså med Legend C & Vista C / 60C & CS /76C & CS.
Det som främst skiljer för övrigt är väl fysisk storlek och antenntyp.

Anders

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Re: Quest!

svlcm; sa:
Se http://www.garmin.com/products/quest/ för en ny navigator, Quest.
Oerhört intressant att montera på mc-styret istället för GPS V, som sitter där idag.
I likhet med dig har jag väntat på efterföljaren till GPS V. Hoppas nu att den inte blir för StreetPilotiserad utan fortfarande har samma möjligheter som en vanlig GPS. Att den sägs fungera med BlueChart tyder förhoppningsvis på det. Den får nog tyvärr inte vändbar display vilket är synd om man vill använda den handhållet.

Jag tycker också 276C är ett intressant alternativ för vårt användningsområde. Den har större skärm men då får man förstås helt ge upp planerna på handhållen användning.

Etrex med färgdisplay

Mycket intressanta nyheter Per.

Displayen blir mer kvadratisk från den tidigare ganska långsmala Etrexmodellen.

På svartvita Etrex 2,1 X 1,1 tum 288 X 160 pixlar.

På färg Etrex 1,7 X 1,3 tum 220 X 176 pixlar

På 60C och CS 2,2 X 1,5 tum 240 X 160 pixlar.

När man navigerar med kartfönstret uppe och visar kartan i färdriktningen har jag vant mig att tycka om den långsmala displayen på tidigare Etrex svartvita skärm.

Jag tror att detta med färgdisplay blir ett ganska stort lyft jämfört med tidigare svartvita Etrex men lite synd att man har såpass lite kartminne det minskar nyttan med autorutt en del.

Thure

Quest kan va nåt.

PR; sa:
[Den får nog tyvärr inte vändbar display vilket är synd om man vill använda den handhållet.

Precis Pelle.

Quest vore en mycket intressant apparat för multipla användningsområden om den får vändbar display. Yttermåtten är snarlika Etrex och skärmen lika stor som 60CS. Stort minne och kontakter för USB-överföring och extern antenn. Vattensäkrad.
LiIonbatteri är nog också en fördel förutsatt att det går att ha någon fom av extern backup vid längre användning.

Thure

Mkt internminne i Quest

I informationen som Garmin presenterar om Quest står det att det är 115 MB internminne (US only)
Efter att ha ställt frågan till Garmin hur mycket minne det är i den europeiska varianten visar det sig att den har 232 MB internminne.
Det är ju bra, men varför skiljer man på modellerna mellan olika marknader kan man ju fråga sig.

Kan detta bero på att vi européer köper till ett lägre pris från USA och att man vill förhindra detta genom att göra europamodellen mer attraktiv?

/Leif

Re: Mkt internminne i Quest

svlcm; sa:
Det är ju bra, men varför skiljer man på modellerna mellan olika marknader kan man ju fråga sig.

Kan detta bero på att vi européer köper till ett lägre pris från USA och att man vill förhindra detta genom att göra europamodellen mer attraktiv?

/Leif

Det tror jag definitivt inte att det beror på. Det är nog inte så utbrett så att dom överhuvudtaget bryr sig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips