Erfarenheter av TNF Roadrunner 2???

Jag tittar efter ett bra 2-manna självstagande tält för sommarvandring och kajakturer och känner inte att jag kommer använda ett tält så mycket att det är värt 5 - 6000 kr som ett hillbergs el. dylikt skulle kosta.

Som alternativ så har jag sett ett tält från The North Face som heter Roadrunner 2. se nedan länk.

http://www.thenorthface.com/code/products/product_pages/12141_standard.html

Det kostar 2895 på Playground och ligger i den prisklass jag känner är rimligt. Är det någon som har erfarenhet av detta tält? är det ett bra köp?

Addnature säljer också ett tält från Marmot som heter Razor X som är mycket liknande och i samma prisklass.

Har inte provat det själv men är över lag skeptisk till tält där amn först sätter upp innertältet för att sedan "lägga på" yttertält. I regn får man vara snabb om inte innertältet ska bli dyblött...

Ett annat billigt är VauDe Taurus II, finns på getout.se.

/M

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Blev ett Vaude Taurus I. Verkar som ett lämpligt alternativ om man bara är ute någon vecka vart annat år eller så.

Funkar det bra är priset helt ok, funkar det dåligt får man väl sälja det en vecka gammalt för halva priset och köpa ett hilleberg som alla säger :)

Jag har ett Roadrunner 2, inköpt i USA. Har bara använt det i fint väder men är mycket nöjd.

Det är inte helt sant att man måste resa innertältet först och sedan dra på övertältet. Det går mycket bra att vika ihop tältet med yttertältet fastsatt, och sedan resa det med yttertältet på plats.

Har ett.......

........Vaude Taurus II som jag inte testat fullt ut ännu men av det jag sett hittills är jag väldigt nöjd. Tror att det tältet har ett bra pris-kvalite förhållande.

Mvh
Uffe

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips