Erfarenheter av Rebel Jara resp Rebel Husky/Big Dog

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hej!

Då jag själv går och funderar på en rebel husky hade det varit intressant att höra lite av dina intryck av kajaken?
även jaran skulle vara intressant att höra några ord om då den genererar ännu färre träffar på Google ;) , om det nu är så att du provade båda innan köpet av huskyn.

mvh
Tomas

Provpaddlade Huskyn några gånger, trevligt kajak, lekfull och enkelt att manövrera med kantning men bra initial och sekundär stabilitet för att kännas tryggt för avslappnat paddling. Men den var lite för lik min Aquarius SeaLion LV för att det kändes motiverat att byta. Jag är 1,85 lång och 85 kg och Huskyn passade perfekt. Seakayak Billdal har de flesta Rebel hemma för provpaddling och Mikael är väldigt kunnigt och hjälpsam.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips