Erfarenheter av Rebel Jara resp Rebel Husky/Big Dog

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Hej!

Då jag själv går och funderar på en rebel husky hade det varit intressant att höra lite av dina intryck av kajaken?
även jaran skulle vara intressant att höra några ord om då den genererar ännu färre träffar på Google ;) , om det nu är så att du provade båda innan köpet av huskyn.

mvh
Tomas

Provpaddlade Huskyn några gånger, trevligt kajak, lekfull och enkelt att manövrera med kantning men bra initial och sekundär stabilitet för att kännas tryggt för avslappnat paddling. Men den var lite för lik min Aquarius SeaLion LV för att det kändes motiverat att byta. Jag är 1,85 lång och 85 kg och Huskyn passade perfekt. Seakayak Billdal har de flesta Rebel hemma för provpaddling och Mikael är väldigt kunnigt och hjälpsam.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips