Erfarenhet av Haglöfs sovsäckar

Jag har Haglöfs syntetsovsäckar och generellt sett håller Haglöfs syntet hög standard även jämfört med internationella toppmärken, bra vikt/värme förhållande. Dock har de bättre och sämre serier, just nu har de ovanligt tunga säckar.

Haglöfs dun har jag ingen erfarenhet av mest på grund av att de håller samma prisnivå som andra tillverkare som gör bättre sovsäckar.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har en cetus -10. Välsydd, läcker inte dun och man fick med en mycket bra dybag. Har inre testat den ända ner mot -10 men efter att ha sovit i ner mot -4-5 känns det trovärdigt. Finnas nog lättare -10 säckar.

Jag har haft 4-5 säckar genom åren och haglöfs är den som haft sämst kvalitet sätt till priset. Ynklig dragkjedja och rätt dålig isolering mot vad dom själva klassat sovsäcken. Höll cirka 4-5 nätter sen gick dragkedjan sönder av ingen särskild anledning :/
Tyckte inte den var värd att laga ens.

Den säcken jag är mest nöjd med är militärens gamla dunsäckar (50-200kr) eller carinthia. Håller för allt och är lika varma som utlovas :)
Carinthia är i samma prisklass som haglöfs.

Varför dubbla postningar med
i princip samma frågeställning
i exakt samma forumdel
med något enstaka dygns spridning?!?

Var inte svaren i första tråden tillfyllest, eller? Eller försöker du hajpa Haglöfs sovsäckar..?

Haglöfs är bra på ryggsäckar, medium eller så på sovsäckar
och överdrivet kommersialiserade på kläder...
En skomakare ska förbli vid sin läst, det kan hen bäst. IMHO...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips