Ensamvandring

Är det någon som har erfarenhet av fjällvandring vintetrid? Hade planerat en vintertur med en kompis som här om dagen lämnade återbud pga jobbet. Jag har starka funderingar på ge mig av i alla fall. Jag vet att man inte ska ge sig ut själv vintertid men vill inte ställa in. Tänkte hålla mig efter vandringsleder i ett populärt och välbesökt område! (Rogen -Grövelsjön)

Utmattad och ensam i snöstorm är nog värre än ligga med brutet ben på en vandringsled sommartid i vänta på att någon kommer förbi.

Jag tror inte att risken är större på vintern men konsekvensen om det händer något kan bli värre.

Utmattad och ensam i snöstorm är nog värre än ligga med brutet ben på en vandringsled sommartid i vänta på att någon kommer förbi.

Jag tror inte att risken är större på vintern men konsekvensen om det händer något kan bli värre.

Om man är både utmattad och ensam så har man gjort fel. Ja, soloturer går bra om man håller på disciplinen och inte går över sina gränser. Som man alltså måste känna till innan man ger sig ut..;).

...tvm och reträttvägar anbefalles. Att kunna slå upp tält i hård vind är nödvändigt. Testa innan...

Rogen är bra eftersom skogen är nära liksom stugor :).

//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips