Ensamavargen

Jag är också lite sugen på att fixa något liknande. Vad finns det för typ som duger till detta? Gärna lättare än orginalet...

knäppetält vs ensamma vargen

Beställ hem och kolla ^^ http://www.bbfab.se/div/07-116.htm

Men jag håller med om att det måttet känns stort. På spaning använda vi dem för att bygga patrulltält och inte fasen blev det några paviljonger i storlek inte.

Hrm, då jag gjorde värnplikt (10 år kvar av förra årtusendet) hade jag knäppetält, trekantig bit som fanns i både nylon/pressening och äldre variant i bomull. Skule gissa på att triangelns bas var cirka 2 m och höjden 1 m. Ventil på mitten

Men ensamma vargen trodde jag var en något större sovsäckspåse med liten ställning men jag kan ha fel.

Militära frågor besvaras annars med stor energi (mer eller mindre korrekt) på www.soldf.com

/Patrik

Då jag gjorde lumpen på det glada 80-talet fick vi lära oss att 'ensamma vargen' var ett knäppetält monterat på detta vis...

0628bivack.jpg

Blev ett antal (blöta) nätter i sådan...

tvetydigt..

Hrm, då jag gjorde värnplikt (10 år kvar av förra årtusendet) hade jag knäppetält, trekantig bit som fanns i både nylon/pressening och äldre variant i bomull. Skule gissa på att triangelns bas var cirka 2 m och höjden 1 m. Ventil på mitten

Men ensamma vargen trodde jag var en något större sovsäckspåse med liten ställning men jag kan ha fel.

Militära frågor besvaras annars med stor energi (mer eller mindre korrekt) på www.soldf.com

/Patrik

Snabbgooglade också och kom fram till att det inte är entydigt vad som är ensamma vargen enligt soldf.com:
http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=14354

Vissa kallar enmanstältet jag hänvisade till för ensamma vargen medan andra tycker det är en variant av tätldel/knäppetältsuppsättning enligt tråden ovan.

Här finns mått och en hel del överskottsinformation om regnskydd/tätldel/knäppetält.

/Patrik, som numera oftare bor i kupoltält i väl synlig färg

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg