Enkel enskild camping i Blekinge/skåne/småland som nås med MC

Det är ett jätteområde du frågar efter tips på, så något tips borde det trilla in. Fast folk, inklusive jag själv rädda om sina smultronställen och tar dem kanske inte publikt.
Men ett tips är att kolla kring de stora sjöarna i södra och västra Småland, finns många vägar ner med badplats osv. Kring många av lederna; Skåneleden, Utvandrarleden, Höglandsleden osv. finns vindskydd och tältplatser osv. Mycket nås via skogsvägar. Så ta en kik på dem. Ett specifikt tips är de två nordligaste rastplatserna på Värendsleden (kanotled), vid Asasjön, typ Växjötrakten. Särskilt den på den västra stranden är ensligt och vackert belägen.
 
Tackar för tips -

Finns det ingen bra sida med karta som har lite trevliga platser utmärkta på?
Eftersom jag är nybörjare är jag inte så petig, detta med friluft är nytt för mig.

Vill vara på camping och inte rätt i naturen - behöver testa lite :)
Vad finns runt blekinge? - snälla, mer tips!
 
Karlshamn

Långasjönäs Camping i Karlshamn borde vara ett bra val om du vill bo på camping och ha nära till lite skog. Blekingeleden går förbi och det finns även flera kortare rundslingor runt sjöarna. Naturen är vacker och det är dessutom nära till havet om du tröttnar på sjö och skog.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.