enafors - sylarna - ljungdalen vandring frågor

återupplivar tråden. står i valet och kvalet att gå jämtlandstriangeln. några frågor:

enafors - (handöl) - storulvån dag 1
storulvån - sylarna dag 2
sylarna - blåshammaren dag 3
blåshammaren - storulvån dag 4
storulvån - enafors dag 5

rimligt?

har vandrat förut i abisko

hur är vädret nu, ngn snö eller går det fortfarande att vandra? (ska sova i tält och äta medhavd mat)

Går du från Enafors till Storulvån, eller tänkte du ta vägen via Silverfallet (dvs till Ulvåtjärn)?

Etapperna är iaf väldigt rimliga. Blåhammaren-Storulvån är 12 enkla km.

Går du från Enafors till Storulvån, eller tänkte du ta vägen via Silverfallet (dvs till Ulvåtjärn)?

om jag åker hade jag tänkt enafors till storulvån. uppskattade tider är dom längsta, dvs jag kanske vandrar snabbare och tar två etapper på en dag, men har med mig mat för 5 dgr.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Enafors till storulvån är ganska trist, tycker jag iallafall. Även om man kan gå nere vid ån. Rekommenderar hellre förbi silverfallet, åtminstone ena vägen.

/Peter

Enafors till storulvån är ganska trist, tycker jag iallafall. Även om man kan gå nere vid ån. Rekommenderar hellre förbi silverfallet, åtminstone ena vägen.

/Peter

Ja, förbi Silverfallet till Ulvåtjärn, sen kan man ju fortsätta rakt söderut till Enkälen och så vidare till Sylarna. Om man inte behöver passera Storulvån för påfyllning av mat eller så.

För några år sen gick jag från Enafors via Ulvåtjärn, Sylarna, Helags till Ljungdalen. Började vandringen den 24 september och hade strålande solsken hela tiden så jag gjorde större delen av vandringen i shorts och sandaler. Två veckor tidigare hade det varit full snöstorm så jag hade tur.
Gick från Enafors upp på fjället via silverfallet och tyckte personligen väldigt mycket om den biten. Stigningen upp på kalfjället var lite tung men väl värd mödan så jag håller med de föregående att åtminstone ena hållet bör du ta den vägen. Under min tur träffade jag två personer på hela turen (vid Helags) men då hade sylstationen redan stängt för säsongen så man ska inte räkna med köbildningen längs lederna...

det verkar som om vädret ändras hela tiden, såg att det ska regna större delen av helgen. tror jag tar den nästa år, i år känns det som om vädret sätter stop för vandringen, bland annat, ska tillägas.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips