enafors - sylarna - ljungdalen vandring frågor

återupplivar tråden. står i valet och kvalet att gå jämtlandstriangeln. några frågor:

enafors - (handöl) - storulvån dag 1
storulvån - sylarna dag 2
sylarna - blåshammaren dag 3
blåshammaren - storulvån dag 4
storulvån - enafors dag 5

rimligt?

har vandrat förut i abisko

hur är vädret nu, ngn snö eller går det fortfarande att vandra? (ska sova i tält och äta medhavd mat)

Går du från Enafors till Storulvån, eller tänkte du ta vägen via Silverfallet (dvs till Ulvåtjärn)?

Etapperna är iaf väldigt rimliga. Blåhammaren-Storulvån är 12 enkla km.

Går du från Enafors till Storulvån, eller tänkte du ta vägen via Silverfallet (dvs till Ulvåtjärn)?

om jag åker hade jag tänkt enafors till storulvån. uppskattade tider är dom längsta, dvs jag kanske vandrar snabbare och tar två etapper på en dag, men har med mig mat för 5 dgr.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Enafors till storulvån är ganska trist, tycker jag iallafall. Även om man kan gå nere vid ån. Rekommenderar hellre förbi silverfallet, åtminstone ena vägen.

/Peter

Enafors till storulvån är ganska trist, tycker jag iallafall. Även om man kan gå nere vid ån. Rekommenderar hellre förbi silverfallet, åtminstone ena vägen.

/Peter

Ja, förbi Silverfallet till Ulvåtjärn, sen kan man ju fortsätta rakt söderut till Enkälen och så vidare till Sylarna. Om man inte behöver passera Storulvån för påfyllning av mat eller så.

För några år sen gick jag från Enafors via Ulvåtjärn, Sylarna, Helags till Ljungdalen. Började vandringen den 24 september och hade strålande solsken hela tiden så jag gjorde större delen av vandringen i shorts och sandaler. Två veckor tidigare hade det varit full snöstorm så jag hade tur.
Gick från Enafors upp på fjället via silverfallet och tyckte personligen väldigt mycket om den biten. Stigningen upp på kalfjället var lite tung men väl värd mödan så jag håller med de föregående att åtminstone ena hållet bör du ta den vägen. Under min tur träffade jag två personer på hela turen (vid Helags) men då hade sylstationen redan stängt för säsongen så man ska inte räkna med köbildningen längs lederna...

det verkar som om vädret ändras hela tiden, såg att det ska regna större delen av helgen. tror jag tar den nästa år, i år känns det som om vädret sätter stop för vandringen, bland annat, ska tillägas.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips