En natt ute i månaden...

Härligt att sova under bar himmel! Det har jag bara gjort ett fåtal gånger i mitt liv, jag är för rädd för regn, men jag vågade mig ju på en tarpfri hängmatteövernattning i våras!
Ja rätt härligt med bar himmel, enkelheten och obegränsad vy. Har dock inte kunnat njuta fullt ut, man känner sig rätt exponerad på mer än ett sätt. Att ligga med armarna "bundna", vilket ligga i sovsäck praktiskt innebär hjälper inte heller hehe. Kanske fråga om att vänja sig..? Många tycks gilla göra det under en ullfilt framför en brasa , kanske det är bättre börja där. Kommer definitivt göra det fler gånger men sover bättre i tält.
 
Nu är det väl bara jag kvar i tråden, men det här börjar bli en vana så pass att jag blir lite rastlös de helger jag inte sover ute. Nu dokumenterar jag mest för min egen skull, så jag kanske ska göra ett privat fotoalbum istället.

September: En till scoutövernatting.
Septemberövernattning.jpg
Oktober: Kvällsgrillnings- och hängmatteutflykt.
oktoberövernattning.jpg
 
@Picea, du är inte ensam! Jag kollar alla inlägg men det har blivit lite si och så med utesovandet på sistone och jag brukar inte dokumentera. Personligen gillar jag att sova under bar himmel men det ska vara myggfritt och helst inte så mycket dagg eller fukt från havet (vilket är svårt att undvika där jag vistas). Men med hängmatta och myggnät är man ganska nära.
 
@Picea, du är inte ensam! Jag hänger kvar här men pga livsomständigheter har det inte blivit mycket sovit utomhus. Jobbar för mycket. Hinner precis med att vara vid en brasa. Men kanske att vi hänger på nästa år igen. Dottern sa i förrgår att hon saknar våra tältnätter :love:
 
Brasa och bar himmel, ja. Jag var rätt sugen på att bara lägga ut sovsäcken framför brasan i går kväll, men jag hade redan hängt upp hängmattan. Det känns som att det var sista chansen innan vintern, men det kommer ju fler år.
 
Missade tyvärr september pga sjukdom och allmänt livspussel, men det tänker jag ta igen nu under oktober! Återkommer med rapport :)
 
Följer tråden och är avundsjuk på alla som lyckas få till nätter ute.
(Fast jag har nog egentligen ingen ursäkt för egen del, att det inte blir mer, om jag tänker kritiskt)
Men här kommer en bild från förra månaden. En dags/natt hajk med scouterna. Vi ledare lade beslag på det fasta vindskyddet, så fick scouterna "hålla tillgodo" med att sova under uppspänd presenning.
DSC_1497.JPG
 
Kör på! Har ambition att komma ut med familjen men har målat på varje ledig timme och särskilt helgerna ända sedan våren.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.