En mera traditionel

Det låter kanon, Seved! Personligen saknar jag en utpräglad bushcraftkniv. Jag vet att du inte gillar skadinavisk slipning men på den här typen av knivar är den ett måste.

~Paul~

Ja mutter mutter. Jag är inte så förtjust i den. I mitt inte så allround. Jag har ju min variant på bushcraft som jag håller på med i 2140. Den får jag väl ha kortslipfas på åtminstone endel.

Så håller jag på att göra några woodlore varianter i RWL 34. Jo jag vet inte kolstål men beställaren ville ha RWL, så jag gjorde några fler. den blir det kort slipfas på.

Seved

Ja mutter mutter. Jag är inte så förtjust i den. I mitt inte så allround. Jag har ju min variant på bushcraft som jag håller på med i 2140. Den får jag väl ha kortslipfas på åtminstone endel.

Så håller jag på att göra några woodlore varianter i RWL 34. Jo jag vet inte kolstål men beställaren ville ha RWL, så jag gjorde några fler. den blir det kort slipfas på.

Seved
Skulle vara kul att se lite bilder!!

~Paul~

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Jag polerade skaftet idag jag ska olja in det en gång till efter att jag gjort slidan.

Valnut4.gif

Seved

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.