En bekväm vecka i Jotunheimen sommaren -09

En vän och jag planerar att åka till Norge i sommar. Jotunheimen-området närmare bestämt. Vi planerar att vara i området en vecka och vi tänker tälta. Nu börjar vi fundera på lämpliga vandringsrutter. Vi gillar att vandra, men inte mer än ca 10-15 km per dag. Vi är båda två rätt så bekväma av oss, och tar tacksamt emot tips och förslag på olika vandringsrutter med mesta möjliga upplevelse för minsta möjliga insats.. Vi funderar på ifall vi skall anstränga oss "lite" och ta en dag i anspråk för att gå upp på Galdhöpiggen..

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack för tipsen!

Tack för tipsen på bra och fina ställen att besöka! Vi kommer säkerligen att klampa upp på någon av de toppar som finns i området och jag kommer framöver att skriva några rader om resans planering. Min polare och jag ska träffas för en första "rejäl" reseplanering den 27/2-1/3.
Fortsätt gärna tipsa om bra (och dåliga) vägval, smultronställen i området och annat matnyttigt..!

Simma lugnt tills nästa gång!

/B

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips