Ekorrdörren - genväg...

Hej

Jag ska i sommar gå en längre tur kring Sylarna mm. Jag har dock en efterlysning och det gäller "genvägen" från Ekorrdörren över till leden mellan Sylarna och Helgs. Är inte utmärkt som vandringsled i TopoGPS men ger ändå förslag. Tittar jag på kartan så bör det gå att frige där, bara man väljer smarta vägar gällande vattendragen.

Nu till frågan - Är det nån som verkligen gått här och har tips från verklig vandring på denna sträcka? Om du har det, så tar jag tacksamt emot dina råd och tips. Har försökt utreda allt via kartor mm men som vanligt så är verkligheten det man ska möta, inte det som står på en karta. 🤠

Skärmavbild 2026-02-08 kl. 10.28.57.png

Går en gansk tydlig stig ut från Ekorrdörren mot leden. Har inte gått hela vägen ut, var på väg mot Helags och bröt av för att gena. Vart en riktig senväg genom sunkmarken... Men går man lite smartare är det inga konstigheter.

Går en gansk tydlig stig ut från Ekorrdörren mot leden. Har inte gått hela vägen ut, var på väg mot Helags och bröt av för att gena. Vart en riktig senväg genom sunkmarken... Men går man lite smartare är det inga konstigheter.
Hej och tack för feedback. På kartan så ser det ut att gå om man gör smarta val och undviker stora vad. Din info är till bra hjälp i mina planer. Upptumme på det.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips