Egna kartor i Vistan??

I ett annat inlägg (Vista bugg???) övergår diskussionen till att delvis handla om egna kartor som kan skapas med ett program som finns på:
http://www.geocities.com/gps_mapper/

Är det någin som har erfarenhet av att jobba med detta program och metoden att skapa en egen karta. Vad behövs för ursprungsddata mm.

Själv skulle jagg vilja överföra scannade sjökort och ladda upp till Vistan. Antar att det behövs program för att vektorisera sjökortet mm. Har ni några tips eller beskrivning av tillvägagångssätt, så vore det kul att ta del av detta.

/Lars-Olof Danielsson

Har inte hunnit prova

Bra att du bytte rubrik!

Jag har laddat hem det där men dock inte hunnit prova. Har dock förståt att man fortfarande måste ha MapSource för att ladda upp kartorna man gör.

Har själv tänkt leta igenom lite grupper på Yahoo, typ:
· etrexvista
· etrex_legend
· GPSIIIPLUS

för mer "internationell" information, men har som sagt var inte hunnit.

Verkar som om jag inte hinner nått, men det är inte så lätt när man legat på sjukhus med hjärnhinneinflammation. :-} *suck* mycket ska man vara med om.

/Tomas, hemma på permission några timmar

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Decoding value?????

Nu har jag äntligen fått tid till att ladda ner programent. Lyckan blev dock kort...
När jag öppnar en kartsektion från R&R så frågar programmet efter rätt "decoding value"...Någon som vet svaret????
Magnus

Nästan...

Detta har jag läst någonstans.
Om jag inte minns fel, var det så, att programmet kan inte göra detta självt, av juridiska själ. Det vore att förgripa sig på Garmins copyright på kartan.
Men för eget bruk kan varje användare slå in ett lämpligt värde. Där får man prova sig fram, men "tipset" var att mellan 140 och 160 (eller kanske det var ett aningen större spann) skulle gå bra.

För övrigt har jag inte provat det här programmet, för det skulle inte fungera med MetroGuide, bara R&R, och jag har bara MetroGuide.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips